5 minuters avsnitt...

Det får bli 2 inlägg idag helt enkelt.
En timme kvar tills andra avenyn börjar, och jag har skittråkigt så varför inte blogga lite?

Var nyss inne på phillipas blogg och såg att hon köpt en så otroligt söt korg till bebisen, som hon skulle ha i deras sovrum som jag fattade de.
Själv så har vi bestämt oss för att ha spjälsängen i vårt sovrum de första månaderna, blir lite trångt.
Men de får gå helt enkelt.

Idag så har jag som sagt otroligt ont i ryggen. Hoppas att den blir bra tills imorn då vi ska shoppa!
Inte bara jag som ska bli bättre utan Jonzi också såklart. Han har varit sjuk nu i 2 dagar, så jävla typiskt att han skulle bli de just den här veckan. Men men, allt går inte att tima in.

Förresten så har vi planerat fram och tillbaka om hur vi ska göra med bilen som vi vill köpa.
Bilen finns i Eksjö och är ca 12 mil härifrån. Hur gör man då för att komma dit? vi har tyvärr ingen bil heller så...
Allt gick enligt planerna först, att vi skulle åka på lördag men så visade de sig att de inte va öppet på helger (?)
Typiskt! Så de enda som finns att göra är väl att hyra en bil för att komma dit. Då ska man först dit för o kolla på bilen, provköra den osv. Sen måste man ju åka tillbaka om man vill ha bilen. Hur ska vi komma dit andra gången då?
Blir dyyyrt att hyra bil 2 ggr, PLUS att vi måste få med oss båda bilarna hem, och  bara en av oss har körkort.

Så tråkigt att man inte kan köpa bilen samma dag man kollar på den, måste hem för o fixa lånet, sen ska bilhandlaren fixa papper om registering också. Och de tar ungefär 2 dagar tror jag. Komplicerat dedär haha.
Att skaffa en bil låter inte så svårt men de är svårare än man tror. Iaf om man ska köpa en inom företag och inte privatperson vilket vi först skulle göra tills min sambo fick för sig att han ville ha en ny bil. Haha, aja har han bestämt sig så har han :D

Ojoj, vad jag skriver. Jag kommer förmodligen inte att skriva nått imorn eftersom jag inte är hemma.
Får hoppas jag hittar nått av värde på Ullared iaf.
Ha en bra kväll!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - bebis i december

vi skulle aldrig få plats med spjälsängen i sovrummet, och troligen hinner vi inte få hem den tills bebis kommer heller så korgen får det bli den första tiden. fördelen är ju att vi kan flytta runt den väldigt lätt (är egentligen bara en flätad gammaldags tvättkorg med madrass, lite vaddering och ett "överdrag").

shoppa inte sönder plånboken helt i ullared, det är ju så lätt att göra det. funderar på att försöka dra med mig någon kompis ner i vår sedan och shoppa loss, får se om jag lyckas övertala någon

2009-12-08 @ 22:31:48
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Anna

Man frågar någon som har bil o körkort om dom kan köra? ;D

2009-12-12 @ 20:10:58
URL: http://ludiicrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0