Friday night.

Idol på G på tvn. Slut nu dock, bara utröstningen kvar.
Vem tror ni åker ut? jag tror Calle åker ut. Han är bra dock så tror jag de kommer bli så.

Idag hade jag som sagt körlektion och de gick huuur bra som helst!
Aldrig kört så bra i hela mitt liv, de ni! Så ah jag är nöjd. Får se till att skaffa körkortet snabbt och smidigt.
Har lektion nästa vecka igen. Tillomed läraren blev förvånad att jag va så bra hihi^^

Sen idag lagade jag mat till min man, potatisgratäng med en stek, bearniessås och majs men till mig blev de ju veg. snitzel ist för en stek :p. De va gött!
Sen blev de efterätt dock ungefär 2 tim efter eftersom vi blev mätta på maten.
Till efterätt blev de som sagt marängswish och de va mkt uppskattat. Både maten och efterätten.
Han kände sig uppskattad, var ju trots allt för att han klara körkortet som ja laga allt åt han :)

Tydligen så var potatisgratängen extra god idag (?) Jonzi sa de iaf, han trodde jag hade haft i nått "hemligt" i.
Och klart hade jag de! Kärlek! haha nä gay. Eller jo lite kärlek fanns de också i ...

Nu letar vi för fullt efter en bil, vill ha en innan jul. Får se om man kan hitta nån på 3 veckor.
Förhoppningsvis så kan vi de. Skulle vara skönt att åka med bil hem till föräldrarna för en gång skull och slippa de där jävla bussarna.
Vad vi ska ha för bil har vi redan bestämt, från mkt gnabb så har vi iaf fattat ett beslut haha.
Så imorn ska vi faktiskt till ett par bilaffärer på förmiddagen och kolla runt om de finns nått.


Btw, så har jag faktiskt kännt allt möjligt inne i magen de senaste dagarna :)
Känns hääärligt. Längtar tills nästa UL. Blir dock inte förens i februari.
Undrar hur väl man ser då, då är jag ändå i vecka 32...
Imorn går jag in i vecka 22 sinnes ju! Tiden försvinner, men vart? Till matlagningen HAHA.
Nää ska ta en snabbdusch, luktar kött efter steken ( blääää)

Ha en bra fortsatt fredag/helg
Ciao! <3

Kommentarer
Postat av: Philippa - bebis i december

Sv: jodå, det vet jag men långt ifrån alla djur behandlas på det sättet så jag kan inte för min egen del godta det som en anledning heller att ALLA ska sluta äta kött... i den tråden jag syftar på är det många som påpekar att de har varit vegetarianer men av hälsoskäl inte kunnat fortsätta eftersom deras kropp kräver mer protein än de kan få i sig genom veg-mat. människan är skapt för att äta allsidigt, tyvärr överkonsumerar vi åt alla håll så det är skitsamma, alla sidor är "lika illa". sedan är det många som inbillar sig att veg-mat är bäst ur miljösynpunkt, vilket inte heller är sant eftersom mycket regnskog skövlas för att kunna producera de grödor som går åt. sojaproduktionen bidrar mycket till växthuseffekten osv. och långtifrån alla vegetarianer/veganer äter enbart ekologiskt.

2009-12-05 @ 14:21:41
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0