2012 förstörd av 14 åringar!

Som ni ser så förstördes filmen 2012 av ungefär 8 st 14 åringar på bion.
Jag och Jonzi kom först till bion betalade och fick rätt hyffsade platser, eftersom de va 30 minuter kvar tills filmen börja hann vi till donken för jonzi va hungrig.

Kom tillbaka och köpte megameny eller va de hette xD Bestod av 2 läsk ( 80 cl per läsk) och en sjukt stor popcorn.
Shit va läsk och popcorn vi fick! nästan en liter var ju!
Sen blev de "insläpp" till bion och vi letade upp våra platser. Självklart fick vi platser PRECIS framför 8 14 åringar både tjejer och killar. Vi visste direkt att de här kommer inte bli kul.

Först började all reklam som vanligt innan bion och de satt bakom oss och stojjade och flamsade men vi tänkte eftersom de bara är reklam så äre lugnt. Filmen börjar och de fortsatte. Jag vände mig om flera ggr och blängde då blev de lite tystare. När de gått ungefär 1 timme av filmen orkade jag inte längre!

Jag kokade i hela kroppen, vände mig om och skrek " kan ni hålla käften nån gång eller?!"...
Fick inget svar, de blev tysta... I 5 sekunder. Sen kände jag sparkar i ryggen av HORUNGARNA bakom.
Jag satt och bet hårt för att försöka hålla mig. jag tänkte seriöst gå ut ur bion säga till i kassan att be dem kasta ut de jävla asen som förstör filmen.

en sak som stör mig mest är att först kommenterade de filmen hela tiden! Sen snackade de om massa fjortisar.
En tjej sa till en kille " amen vet du en sak eller? den där killen jag knulla med på festen kom ju till mig igår. Alltså fattaru eller?" Killen bara Naaee shit alltså?
Då tänte jag bara : varför gå på bio om man inte ens kollar på filmen och ist snackar om sitt privatliv?

Jag palla inte sitta och lyssna på de där jävla fjortisarna så jag tog mina grejer, tvinga med mig Jonzi och satt mig 4 rader ner där det var ledigt. Sköööönt!
Alltså tillomed DÅ hörde vi dem där bak, skrattandes och flamsandes!
åh snacka om att förstöra för alla andra? Ja har inte varit så arg på länge. Störde mig på dem efter bion också.

De försökte se så jävla coola ut och kaxade upp sig. Lät som om de försökte härma mig flera ggr.
ÅÅÅÅÅÅÅÅH va arg jag blir. Hade jag inte varit gravid hade jag hotat dem att ge dem stryk efter bion om de inte kunde hålla käft.

Så ah bion förstördes mer el mindre pga dem, filmen i sig var sådär. 2.5 timmar lång va den, trodde den skulle va längre. Jag kan ju inte säga att den uppfyllde mina önskningar haha. Jag trodde att de skulle va mer än de som hände, med tanke på att man hört så mkt om den. Jag kommer nog inte se den igen men är glad att jag såg den på bio.

Det är ingen film man kollar på hemma iaf... fast iofs så slipper man ju alla störiga småbarn om man kollar hemma och inte på bio.


Från ett ämne till ett annat. Jag fattar inte hur man kan ha sån otur som jag har när de gäller "pappersarbete".
För nån vecka sen fick jag papper från FK att jag inte kunde få pengar pga felskrivet i pappret, häromdan fick jag papper om körkortstillståndet samt papper om handledarkursen att båda va ofullständiga.

IDAG fick jag åter igen papper från FK om min ersättning.
Det stod hur mkt pengar jag skulle få. Jag fick 134 kr?!
134 kr består av en dag. Så jaha? varför har jag bara fått pengar för en dag, när jag egentligen skulle fått för en månad?
Bara att ringa FK och fråga.
Ringer och kommer till en gubbe, jag säger mitt ärende och han kopplar vidare mig till en annan gubbe.
Gubben frågar mitt ärende och jag svarar. Han säger då - men då är de försäkringskassan du ska till?

Jaha? vafan jag ringde ju nyss ditt och blev vidarekopplad. och vet ni vart el? jag kom till kronofogden. vafan har jag där att göra? ingenting!

Ringer FKs växel och får knappa in en massa siffror om vad jag vill osv. Samtalet slutar med - vill du veta vilken dag din ersättning betalas ut tryck 1. Jag tryckte 1 och de säger vilket datum och lägger på.
JAG VILL FÖR IHELVETE PRATA MED NÅGON!

Jag ringer igen till FK! och trycker ist in mitt personnr vilket jag inte fick första gången DÅ kommer jag fram.
- du står i kö nummer 36! ååh yippie.
Äntligen får jag prata med en tjej, och säger till henne, hejsan ursäkta men jag undrar varför jag bara fått utbetalt för en dag?

Hon kollar upp de och såhär säger hon - du fick utbetalt för en dag för ca 2 dagar sen och resten kommer den 26 november.

Alltså hahah, jag dör. snacka om onödigt, varför inte skicka hela beloppet? månaden jag skulle fått pengar för har redan gått så de va ju liksom inte därför?
aja jag är glad att jag får pengar iaf, men är trött på att ringa och skicka en massa jävla brev hela tiden.
ska bli skönt o slippa allt de där sen. känner att jag är otroligt gnällig idag hahah.
Snacka med mamma i 2 timmar förut hah :D älskar min mamma!
Så hon fick stå ut med mitt gnäll om allt :P

Jaja, för er som orka läsa hela inlägget så tänkte jag bara skriva att jag har tråkigt och att jag snart ska ner på stan för att träffa Jonzi :) Sen blire chokladpudding ikv :D
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Thess

hahah du jag har stått som nummer 300 en gång när jag ringt till fk hahaha :P åhh kom hit med lite chokladpudding till mig med ;)

2009-11-18 @ 15:10:35
Postat av: yohanna

är du sjukskriven nu?

2009-11-18 @ 15:14:19
URL: http://yohannasvarld.blogg.se/
Postat av: Sarah

nej vad synd.. Tycker han är skit gullig!



Denna (utan bakgrunden då) http://www.favoritposter.se/images/uploads/Miniposter/Mp_50%206640%20Pooh%20and%20Piglet.jpg

eller denna: http://www.all4kidz.co.nz/images/60420%20LT%20Pooh%20Hugging%20Piglet.jpg



Om ni vet vilket kön det blir och det blir en flicka så är ju Tingeling jättesöt med, och enkel att måla av! :)

2009-11-18 @ 18:00:38
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Tova

Usch, verkar riktigt jobbigt det där :/ har bara hört negativa grejer om FK alltså. Ryser typ då jag tänker på hur mycket man antagligen måste behöva krångla med dem framöver i samband med föräldrapenning osv.

När var det du hade BF nu igen?

Har ju nämligen min lilla lista på bloggen med andra gravida, kan vara skoj att skriva upp dig oxå ;)

kramar

2009-11-18 @ 21:06:46
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0