Magen och chokladpudding...

Godkväll! ikv har vi faktiskt ätit chokladpudding, och de va evigheter sen sist!
Sjukt gott var det iaf, grädde till såklart!


Blir sugen bara att titta på den!

Idag var jag och älskling på stan, satt hur länge som helst och vänta på honom och det visade sig att hans mobil hade dött och han kunde inte hitta mig. Men som tur var så gick jag precis ut ur en affär när han kom!
Åt på donken gjorde vi, de va sådär. Gillar inte donken så där allt för mkt. men mc fish funkar.
Sen köpte vi faktiskt de första babyplagget!



sjukt söt! Vi älskar den iaf, sen får folket tycka va de vill.
Fanns bara i grått och brunt och grått var den enda som fanns i st 0-1 månader.
Så de fick bli grått. Men även om de är en tjej tycker jag att grått passar.
Köpte den på HM för 179 kr, inte så fasligt dyrt. Lite svårt att använda just det plagget till en bebis kanske, men den såg så myyysig ut att jag bara var tvungen att ha den!

Jag tänkte faktiskt svara på lite frågor för skojj skull!
Bara allmäna frågor om graviditeten mm ...

Namn : Ellinor Nilsson ( smeknamn) Elly och Ellen
Ålder : 19
Graviditetsvecka : 19 ( 18+4)
BF : 16 april 2010
Graviditetssymptom : Utebliven mens, ont i brösten och illamående
Positivt gravtest : 23 augusti 2009 var då i vecka 6
Reaktion : Förvånad, glad, överlycklig och rörd.
Berättade för : Alexander ( jonzi) min pojkvän DIREKT... Sen ringde jag mamma! haha
Väntade i ungefär 3-4 veckor innan jag berättade för kompisar och 6 veckor för allmänheten.
Deras reaktion : Jonzi blev överlycklig! Han tittade bara på mig och gapade haha.
Mamma blev jätteglad, men sa att hon redan haft de på känn samt hela familjen. Kompisarna blev chockade och glada!
Hur jag mådde i början : Illamående i nästan 8 veckor ( spydde hela tiden :S ) , ont i brösten, konstigt humör :P
Sen kom foglossningen i vecka 13-14 ungefär
Första UL : I vecka 13 och vi var supernervösa! var rädda att de inte skulle vara nån bebis i magen :P
allt såg bra ut!
Andra UL : I vecka 17, då var vi rädda att bebisen kunde ha dött därinne :( men allt såg jättebra ut då också!
Förändrad aptit : I början mådde jag bara illa så ville bara ha vatten och glass haha. Sen när de gick över ville jag bara ha  choklad och sånt där onyttigt. Tål heller inte vissa lukter som t ex när killen steker stora köttbitar!
Är vegetarian men beror inte bara på de.
Första babyplagget/saken : Fick en bok av mamma " gravid" där man skriver om graviditeten så venne om de räknas men annars var de ju plagget jag köpte idag :)
Bebisens rörelser : Med tanke på att jag hade moderkakan i framvägg så gör de att det tar längre tid att känna sparkar och rörelser men jag tror faktiskt och är nästan säker på att h*n sparkade härom natten 2 ggr.
Kön på bebisen : Vet vi inte och kommer inte ta reda på det. Ska ta det som en överraskning! Men vi tror att det är en liten kille därinne. Spelar ingen roll vilket kön de än är!
Babynames: Tjejnamnet har vi sen ett år tillbaka bestämt men inte nått pojknamn, så kom gärna med förslag!
Skitsvårt med pojknamn. Tyvärr så kommer vi inte avslöja namnet förens babyn kommer.
Kroppens förändringar : Tjockare, mer finnar, fått lite strimmor på sidan, stöööööörrrreeee bröst ( gått från b kupa till d kupa ) mörkt sträck under magen, ryggen helt fucked up pga foglossningen.
Viktuppgång : 1.8 kg sammanlagt, mått 99 cm runt magen ( tjockaste stället).
Träning : Tyvärr ingen träning alls :( Cyklar när jag ska någonstans men inte mer än så fast jag kanske borde.
Mer kisseri : Mkt mer kissande än jag trott! Vaknar ofta på nätterna, dock inte lika mkt nu som för 4 veckor sen.
Men de är fortfarande mkt. Kan kissa upp till 4-5 ggr per timme.

Kan inte komma på så mkt fler "frågor" just nu, men fråga gärna om de är nått ni undrar!
Haha känns lite konstigt att jag köpt de första plagget ! Tycker kanske de fortfarande är lite för tidigt även om jag nästan gått halva tiden. Vissa köper redan  i vecka 5 och vissa väntar ända till vecka 35, så de är ju olika :)

Här får ni en bild på min mage framifrån, inte lagt upp nån förut så varsegod.



Man ser dock kanske inte så mkt men ändå.
Jaja nu ska jag lägga mig i sängen och mysa med min Alexander...
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Ema

det är en svart body som det står "rock baby" på, fast små hoodtröjor med :)

den där "björnbodyn" ni köpt, den kan ju ungen använda närsom, mysig! ^^

och när det gäller tips på pojknamn va, så tänker jag inte ge något ;) haha, jag har två namn på lager men de vill jag ha sjääälv, tsss :D

2009-11-18 @ 21:56:22
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Tova

Sööt mage :D

Har lagt till dig nu på länklistan, har inte så många där ännu med BF i april, men de dyker säkert upp ;D

Så coolt hur fort tiden går, de som är nygravida nu liksom kommer ju föda i sommar nån gång :O

kramar

2009-11-19 @ 14:42:10
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Petra

Jag lånar den här listan av dig. Har fått dille på listor :)

2009-11-25 @ 13:15:52
URL: http://www.metrobloggen.se/justshootme

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0