träffa O idag?

Tisdagmorgon och jag fick nyss ett sms från O, hon frågade om vi skulle hänga idag.
Kanske dra en sväng på stan?
Får hoppas att det inte blir alltför länge, J kommer hem efter 3 nångång. Han va lite nere imorse när han gick till jobbet så jag vill prata lite med honom ensam när han kommer hem...

Idag har jag faktiskt inte mått illa, bara liksom, inte varit hungrig.
Tog iaf en liten yoghurt med Bixitkex:)
Det funka väl.
Ångrar dock att jag köpte blåbärssmak på bixitkexen. Det smaka för mycket blåbär.
Skulle ha tagit orginal.

Idag var jag också trött som ett as. Hade ställt klockan först på 8 då jag gick ut med hunden, sen vid 10.
Men jag snooza visst till halv 11 för jag va så trött.
Skulle dock kunnat sova till 12 , men jag tvingade mig upp ur sängen.

Idag ska jag faktiskt kolla hur mkt vatten jag egentligen dricker så jag har fyllt på en vattenkanna. Får se hur många ggr den behöver fyllas på xD
Inatt mådde jag funky i magen :/
Hade ont o grejer, men jag tror inte de hade nått med bebisen att göra för att jag kände mig liksom dålig i magen
om ni fattar?
Tror de kanske var pizzans fel:P

Idag iaf så funderar jag på att hitta ett par tights till. Behöver ju de nu snart när jag inte kan använda mina jeans längre xD Får se hur länge jag kan ha dem. Kan ju ha dem nu men jag får panik i dem xD
Vill bara ha tights typ xD Jeans känns tight och jobbigt haha.

Jaja får se hur de blir med det:)
Idag är det andra avenyn!
Yeeeeey de ska jag verkligen INTE missa.

Ja, jag vet att jag är en nörd hahah :P
Nää nu ska jag fixa lite innan O kommer :)
Ciao då!

Kommentarer
Postat av: Philippa

haha, jeansen var tajta i början, kring v.18 kunde jag plötsligt knäppa mina gamla shorts som jag inte haft på 2 år ;) nu räcker nog vanliga jeansen någon vecka till men tights och mjukisbyxor är ovärderligt.



Sv: tror man kan ta föräldrapengen från bf-datumet ungefär men jag tänker vänta tills bebis är född. tar ungefär 5 veckor för dem att handlägga ärendet så ju tidigare man börjar kolla upp det desto bättre. men försök boka in en tid för privat konsultation med dem för att få ordentlig hjälp, när ni väl vet hur långt gången du är osv

2009-09-08 @ 13:51:51
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: X

Sv: Nu är jag i vecka 17 (16+4)

2009-09-08 @ 15:18:19
URL: http://egologi.blogg.se/
Postat av: Philippa

sv: man får ta 60 dagar innan bf om man vill, tänker jag verkligen inte göra ;-)

vi har nog redan planerat hur vi ska göra med fpn, känns ganska skönt att ha det uttänkt, får mitt moderskapsintyg på torsdag och ska då skicka in en anmälan till fk, sedan när jag får papper om det ska jag skicka in begäran om fp, då får man säga ett datum då man ska börja ta ut fp:n men det kan man ändra efter hand, så jag antar att jag ska ange bf då... så blir det nog ganska lagom, men även han på fk tyckte att jag skulle försöka knipa så att bebis föds tidigt i januari istället för sent i december ;)

2009-09-08 @ 18:17:32
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0