Växer magen?



Vecka 8                                              Vecka 9


Tycker ni det ser ut som om jag skulle vara i vecka 9?
För det känns inte som de ;P

Jag har kollat på andra bilder då de varit i 9e veckan och de ser mycket större ut.
Men såklart så varierar det ifrån person till person.
Kan ju också vara så att jag var smalare än de innan?

Enligt mig själv var jag ganska smal.
Men alltid haft lite putmage...

sägs ju att magen tar fart i vecka 14-15 typ.
Så får väl se om de händer något.

Nu har jag iaf fått i mig lite "mat", och med det menar jag en vegetarisk panpizza xD
Mycket till mat jag vet, men jag hatar att laga mat sj när jag är ensam :(

Ikv blir det lite gurka och morötter med 2 sorters dipp :D
Åh så gott, sen smultroncider, alkoholfri såklart!

Idag känner jag för att berätta för alla att jag är gravid haha.
Fick precis veta att min kusin också ska ha barn igen. 4e barnet, de ni.
Hon va visst i 15e veckan så hon är lite före mig :P
Men de blir rätt tätt inpå varandra:p
Åh så kul det ska bli.
De kommer bli bryllingar right?

PLUS att min andra kusin också ska ha barn, 3e barnet. Bebisen kommer om en vecka eller 2 :P
Många barn i släkten nu. 12 stycken om man räknar de som är påväg.
Och de kommer säkert bli minst 4 till.

Stooooooor släkt :P Barnen i släkten är från 6 år och neråt:P
Och alla är mina kusinbarn :)

Klockan går segt tycker jag :/ Skulle dock behöva städa.
Städade nyss tvrummet, totalrengöring!
men köket skulle behöva sig lite fix.
Men de tar vi kanske imorn när gubben jobbar igen.

Om jag inte har sagt det tidigare så är jag 19 år och min Sambo/pojkvän/fästman xD 23 år.
Så nu vet ni det. Jag tycker själv att det är kul att veta vilken ålder personer är i om de ska ha barn.
Vet inte varför men man kanske kan se sig själv lättare om de finns nån i sin egna ålder som också ska ha barn.

Nä nu ska jag gå ut med hunden.
Baj!

Kommentarer
Postat av: Philippa

haha, du har nästan mer mage än jag har nu ju ;-) min mage började dyka upp,när jag låg ner, i ca v.18, innan dess syntes verkligen ingenting. nu kan man kanske gissa att jag är gravid men jag är inte mycket större än jag var från start

2009-09-04 @ 19:13:04
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa

sv: hehe, har gått ner 5 ;) hade över 100 kg som startvikt men eftersom jag haft så dålig aptit så har jag tappat i vikt istället, det är nu de senaste 2-3 veckorna jag har börjat gå upp lite i vikt

2009-09-04 @ 20:34:44
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa

Sv: vägde en bit över 100 ja, 5 kg försvann i och med att portionerna blev mindre, åt jag en tugga mer än det som var ok blev jag spyfärdig så ;)

2009-09-04 @ 20:48:47
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa

Sv: nja, inte läskigt direkt, men jag blev ju lite orolig tills lut så jag frågade när jag var på mvc senast, hon sa bara grattis så det var ingen fara heller, i och med att jag hade så mycket extra kilon från början

2009-09-04 @ 21:00:24
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Filippa - blivande mamma

Grattis själv :)



Ta det lugnt med magen! Den kommer! Bättre att vara "liten" så länge det går :)

2009-09-05 @ 22:39:51
URL: http://fillies.blogg.se/
Postat av: Linda

*Åh så mysigt! Längtar tills jag blir gravid! ^^*

2009-09-05 @ 23:25:16
URL: http://lindastar.blogg.se/
Postat av: Asal

hihi

2009-09-05 @ 23:33:09
URL: http://honeeybee.blogg.se/
Postat av: Thess

syslingar blir det, ditt barn o din kusins barn blir syslingar ;)

2009-09-15 @ 16:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0