Vecka 11 (10+4)

Inne på vecka 11 redan, snart så är det vecka 12, då kanske man kan sluta oroa sig lite iaf för missfall...
Sjunker ju tydligen drastiskt.

Vad kan jag säga om vecka 11 då? :P
Finns faktiskt en STOR förändring! Jag mår inte lika illa längre.
Har kunnat äta relativt bra och så. Igår och idag fick jag sug efter choklad som bara den!
Så jag och J gick till coop och köpte choklad förut :D

Tyvärr så mår jag inte så bra nu! Åt lite för mkt tror jag haha.
Får hoppas att det inte hänt nått i magen, alltså att illamåendet förvann pga nått dåligt?
Vilken vecka började ni att må "bättre" ? Oj va jag frågar på hela tiden om allt haha.
Men måste ju fråga ju!

Magen har iaf växt som ni ser.
Lite konstigt att se magen så stor, jag ser den ju bara uppifrån ju xD

Lite kul, idag när jag och J var på coop så mötte vi Js bror J, vi har inte berättat för honom om graviditeten, men vi tror att han fått veta från en av js polare. Så han liksom tittade lite konstigt?:P Kollade på magen haha.
Han ville väl se om de hänt nått xD

Ska snart gå ut för allmänheten och berätta tror jag.
Ska kanske vänta till vecka 14-15 iaf? tror ni jag klarar det så länge?
Får väl se ;)
När jag har gjort det så ska jag börja lägga upp lite bilder på mitt ansikte m.m.
Så ni ser hur jag ser ut (:

Hmm vad kan jag mer säga om vecka 11?
Mer o mer kissnödig känns de som, lite småkänslig. Fortfarande ömma bröst, ont i korsryggen och ibland nedre delen av buken.
Konstiga drömmar har jag också fått?:o
Mamam berättade att man lätt får de när man är gravid?
Drömt om att jag flyger o en massa haha.
Ja kan inte komma på så mkt mer!

Såg nyss på top model förresten. Stör mig på hon Sandra. Hur kunde hon inte veta att man går ända fram på en catwalk? störig person i allmänhet tycker jag. Hon sa att hon inte va där för att skaffa vänner utan för att bli model. Okej, men alltså du behöver ju inte vara otrevlig för det? Det är ju bara en bonus om du får kompisar också? right?
Aja skitsamma. Det finns folk och det finns folk som jag brukar säga.

Nu kanske jag ska ta mig en titt på bloggar!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - bebis i december

illamåendet brukar försvinna kring v.10-13 för de flesta så det är nog ingen fara där... jag har inte berättat för allmänheten, jag outade inte graviditeten i bloggen förens i v.16 ungefär och många bekanta osv vet ingenting ännu heller, de får veta när de träffar mig istället.

och konstiga drömmar har jag haft sedan i april, mycket skumma sex-drömmar har det blivit.. ;)

2009-09-13 @ 21:42:53
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

sv: nja, hade sambon varit med i drömmarna hade de varit ännu trevligare... nu har det mest varit lesbiskt eller trekant med främlingar som jag drömt om :P

är väldigt lustigt när vissa frågar om jag är gravid (på facebook) när jag trots allt har både magbilder och bilderna från ultraljudet där... samtidigt vill mina kompisar känna på magen hela tiden

2009-09-13 @ 21:56:25
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

Sv: mitt namn har du i min mailadress ;-)

2009-09-13 @ 22:14:35
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: X

Skönt att du har blivit av med illamåendet. Jag blev av med det i vecka 9 (som jag då trodde var vecka 8), och samma dag som det hade försvunnit fick jag en blödning. Jag blev helt förtvivlad och trodde att jag hade fått missfall. Men blödningen var bara lite, och det visar sig att var fjärde kvinna får en blödning mellan vecka 6-12 och graviditeten fortsatte som vanligt efter det. Du kanj u tänka dig hur glad jag var när vecka tolv var över.

Vad kul att du har fått mage redan. Jag ser nog lite mer gravid ut än jag egentligen är, för allt på min mage är inte bebis, om du förstår vad jag menar =P

Jag började också få konstiga drömmar. Jag började drömma jättemycket om bebisar, och att jag var mamma. Det var jättefina drömmar, och jag är glad att jag slapp domdär mardrömmarna som vissa gravida kvinnor får.

Kram!

2009-09-13 @ 23:09:12
URL: http://egologi.blogg.se/
Postat av: Yoanna

Asså du kan ju vänta längre:P Så länge jag vet så är allt lugnt höhö

2009-09-21 @ 17:05:17
URL: http://thethoughthashitme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0