Fotografering & BB dag 1!

Idag har vi varit och fotograferat oss på BB. Fotot kommer säkert bli skitfult. På mig alltså.
Jag log så jäkla fult haha. Får se om man vill köpa de eller ej.

Efter fotograferingen drog vi ner en sväng på stan, köpte 3 bodys till lillgrabben.
Och så gick vi förbi donken en snabbis. Glassmaskinen var slut!!! Dåligt...
Leon sov hela tiden, så de va skönt. Låg så sött i sin vagn.

Ännu en natt/dag har gått och de går fortfarande prima. Får se när de jobbigaste dagarna kommer.
Men de är sånt man får ta. Idag sov jag faktiskt till halv 10, blev väckt av både Jonzi, Leon och Virus haha.
3 hungriga prinsar.



Såhär såg jag ut idag innan vi åkte och fotade. Intressant? Första dagen på lääänge som jag faktiskt sminka mig lite. Så lite fräsch ut iaf.

Och såhär ser magen ut 5 dagar efter förlossningen. Det går snabbt alltså...


Lite uppdatering från BB dag 1
( 16 april)
Fick ett litet rum på BB med en säng och toalett. Jonzis säng fick vi hämta ute i hallen, den fick knappt plats i de lilla rummet. Dusch fanns de tyvärr inte heller. De hade ju varit så skönt, men man kan ju inte få allt.
Dagen börja iaf med äcklig frukost som jag knappt fick i mig. Var lite illamående och hade ingen aptit.
Efter frukosten tog jag en efterlängtad dusch, strax därefter åkte Jonzi hem för att mata Virus och hämta bärbara datorn så vi kunde kolla lite på film.

Den här dagen hände de inte så mkt. De gjorde hörseltest på Leon och de gick bra.
Ska jag va ärlig så trodde jag inte de skulle vara såhär på BB. De sa att de skulle komma och visa hur man tvätta naveln, byta blöja och bada honom. De enda de visa oss va hur man tvätta naveln.
Senare mot kvällen börja vi bli hungriga så Jonzi åkte och köpte Corner och lösgodis på hemmakväll. Mumms!
Maten på BB kolla jag inte ens på haha. Sägs ju inte va så aptitlig.

På kvällen efter att vi ätit kom de några barnmorskor för att kolla så amningen kommit igång.
Hade lite svårt för att amma i början, Leon hade svårt för att få ett bra grepp. Men de gick bra till slut. Var ju mest rädd att han skulle sjunka för mkt i vikt. Resten av kvällen bestod mest av att kolla på bärbara, amma, mysa och ta det lugnt. De första gångerna när jag amma gjorde de så fruktansvärt ont i bröstvårtorna haha.

Ömmar gör de fortfarande ibland när jag ammar, men de borde ju vara helt normalt.
Att ha en bebis som suger på ens bröst 8-10 ggr per dag när man inte är van borde göra lite ont. Så länge Leon får mat och är nöjd så är jag nöjd. Och att de skulle va såhär svårt att amma trodde jag inte, att de finns en massa olika knep, amningsställningar och gud vet vad haha. Hur gjorde folk förr i tiden kan man ju undra.

Nähe uppdatering om BB dag 2 kommer imorn eller ikv!
Ciao!






Kommentarer
Postat av: felicia

eran son är så otroligt söt!! fint namn också, det har stått längst upp på min lista i många år nu. passar honom jättefint tycker jag.



så otroligt coolt hur snabbt kroppen läker också. att magen går tillbaka så fort. inte klokt!

2010-04-20 @ 16:11:20
URL: http://feliciatapper.blogg.se/
Postat av: minna

faaan jag va ju också nere på stan idag, synd att jag inte träffade er :(

2010-04-20 @ 17:32:04
URL: http://minnakaxelsson.blogg.se/
Postat av: Janni-snart mamma <3

oo vad fina ni är!! ser så mysigt ut!!

2010-04-20 @ 19:19:33
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Anna

Det finns en kräm på apoteket, eller fanns iaf när jag ammade, den heter typ Bröstvårtskräm och funkar jättebra mot ont i bröstvårtorna. När nova var 5 v gjorde det så ont så jag grät minst 30 minuter INNAN för jag visste hur ont det skulle göra, o jag kunde inte amma då. Köpte den där o bara någon timme senare gick det jättebra =)

2010-04-20 @ 19:50:04
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Mamma till Melwin

Va du glad att dom visa något ;P, när jag födde min son visade dom oss ingenting inte heller pratade dom med oss heller om hur man ska göra med någonting.

När det ändå är första barnet så vill man väll få reda på lite saker och bli visad hur man ska göra.

Tur va så var min mamma här uppe hos oss just då så då åkte vi hem dagen efter så fick hon hjälpa oss, för hon har jobbat på förlossningen i Västervik.

MEn har varit sjukskriven i snart 3-4 år.

Klart man vill bli visad hur man ska göra när det är ens första barn och man vet ingenting.



Fin son ni har iallfall

2010-08-04 @ 14:09:59
URL: http://hannafors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0