Påskfirande och vecka 39!

Lite seg med uppdaterandet kanske... Men nu är jag tillbaka!
Igår drog jag en sväng till mor och far som bor ända ut i "skogen". Där blev de lite påskfirande.
Mormor och morfar kom också dit.


Brodern hugger in! Så syndigt gott med påskmat! Och till efterätt blev de knäckglass med grädde och jordgubbar.
De säger jag inte nej till! Men goooosh så mätt jag blev.

Igår gick jag in i vecka 39 också och idag bara 12 dagar kvar till BF! Bebisen kan komma när som helst nu.
Igår fick jag syndiga förvärkar, jag hade så ont att jag trodde jag skulle spy så fram med alvedonen.
Som tur va så kunde jag somna till slut, men usch va hemskt de va. Jag sa tillomed till Jonzi " Om den här smärtan inte ens är i närheten av den som jag kommer känna på förlossningen så vill inte jag föda barn!"



Fick bli en bild på magen i vecka 39 också. Jag kommer sakna att ta bilder på den sen haha.
Frågan är bara hur många veckor kvar jag har att fota på. Inte mer än 2 veckor till hoppas jag iaf.

På besöket hos föräldrarna passa jag på att gå ut lite med hundarna. Tog lite kort också som ni ser.
Hunden på bilden är en collie för er som undrar. Ett blått och ett brunt öga har hon så otroligt fiint!
Blir ju att man saknar att ha hund ibland. Men som tur är så kan jag ju bara åka dit o leka lite.

Idag har jag faktiskt haft "fullt" upp. Först fick Jonzi ett spratt och skulle fixa altanen. Så jag hängde på efter ett tag. Oj va de behöver göras en del där. Får fixa de när de blir varmt. Sen när han åkt till jobbet börja jag med städning. Först lufta jag täcket och sovrummet, bytte lakan osv. Sen dammsuga hela lägenheten, disk. Ännu mer tvätt. Sen matlagning. Så fram tills nu så har jag haft nått att göra, dock så känner jag mig rätt slut nu.
Blygdbenet uppskatta de inte direkt av allt böjande och sträckande.

Och nu då? Ja nu sitter jag här, ska koppla av lite och bara ta de lugnt. Även om jag kanske inte direkt känner för de haha. Imorn ska vi till svärmor och äta påskmat. Längtar haha. Älskaaar påsk/julmat.
Sen om man hinner så kanske vi skulle kolla på lite plattor till altanen.

Juste! Thess om du läser dehär, fixa ett monopol tills imorn haha. Vi skulle ju spela de :D
Aja tvn och soffan väntar på mig! Hoppas ni haft en bra påsk!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ellen, jag ska avslöja en sak.. Det GÖR ont att föda barn! Har ingen informerat dig om det? ;D

Den smärtan var antagligen i närheten av hur det BÖRJAR ;D



Hoppas vi får se lillskiten där inne snart :)

2010-04-04 @ 19:22:41
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: E

hihi jo lite nervigt börjar det bli :) men menst nog för att det har varit så otoligt jobbigt nu när jag låg på sjukhus så länge o allt så jag har nog bara den där skräcken att han inte ska m¨bra. Så nu får han gärna komma så jag kan hålla om våran lilla prins och att jag kan se att allt är ok. Fina bilder :) / Emma & mini-Me

2010-04-04 @ 19:46:39
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack du är alltid så snäll :) kramar

2010-04-04 @ 20:15:53
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Ema

sv: jag kan verkligen inte bestämma mig :/ jag har ju inte ens råd att åka dit, det gör ju att jag får ännu mer ångest.

2010-04-04 @ 21:26:56
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 38 <3

Wiie nu är det inte långt kvar :) så fin du är med magen :) kramar

2010-04-04 @ 23:15:31
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: W - ung tvåbarnsmamma

haha dem sista veckan är ju så SEG så man klättrar på väggarna alltså .

eftersom du inte haft förvärkar innan så kan det nog kännas mer eftersom livmodern övar sig till förlossningen =)



vi har haft en bra påsk. =) jätte mysig.

kram

2010-04-05 @ 07:19:19
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, vi är ju faktiskt konstruerade till att föda barn. Smärtan glömmer man efteråt :)

2010-04-05 @ 11:19:04
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Ema

sv: nej det blir typ 900kr med bensin fram och tillbaka ;S

jo men de stöttar mig alltså! det var mamma som sa åt mig att uttagningarna var nu, och pappa säger jämt "men ema, du måste ju göra nåt med din röst, du hörs ju inte så mycket i bandet och det är ju det du borde göra". men grejen är att de inte har så mycket pengar nu heller, pappa kanske blir av med jobbet också. och jag vet faktiskt inte om jag "vill" ställa upp i idol, såklart vill man ju sjunga och bli hörd men jag vill hellre sjunga tillsammans med ett band med folk jag känner :/

2010-04-05 @ 12:59:13
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0