Så länge de inte kommer snö...

Regnar idag, usch vilket väder. Men så länge de inte kommer snö så borde jag inte klaga.
De kan ju va skönt med sånt här väder också ibland. Lite regn och rusk haha.

Idag Har jag inte hunnit göra så mkt än.
Legat i sängen och gosat med älskling innan han åkte iväg för o fixa iordning bilen lite i garaget.
Prata om att bebisen allt får komma ut nu! Helst efter påskmaten säger Jonzi haha, men de är ju ingen risk att den kommer innan så de är lugnt. Sen har jag bara duschat och kollat på tv. Ska ju iväg till svärmor sen till kl 3. Mumms fillibabba!

Hur känner jag mig annars då?
Jo då helt ok för o va i vecka 39 tycker jag, dock så vet jag inte hur man brukar må i den här veckan.
Men jag känner mig självklart tröttare och jag har börjat få ont i kroppen. Kroppen är väl trött på att bära på dessa extrakilon kan jag tro. Skönt ändå att jag inte gått upp så mkt än, 13 kilo fortfarande. Och vi har lyckats att bara äta ute 1 gång den här månaden! Bäst att jag vänjer mig vid de för efter förlossningen ska jag fan komma i trim! Inte äta en massa utemat eller godis nejnej!

Plus att man tjänar ju in en massa pengar på de ist. Köper ju hellre saker till bebisen o kläder ist för mat.
Onödigt... Sen när folk säger " äsch du kan äta va du vill, du är ju gravid" så blir jag så irriterad. Jaha ok? Om jag är gravid. Jag måste ju gå ner alla jäkla kilon sen, inte så kul när man väl är där. Jag äter ju inte extra bara för att jag ändå är gravid. Jag äter när jag är hungrig thats it. Aja nog talat om detta.

Nu ska jag vika tvätt!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - mamma till Therese

man går ju ner ganska mycket efter en graviditet så därför är det helt ok att äta lite mer och lite onyttigare (iaf i mina ögon).



Sv: nej, jag vill inte ha träningsvärk. är verkligen inte kul att försöka träna mer när man redan har ont utan att göra något typ. hellre se resultatet än att ha ont

2010-04-05 @ 13:11:47
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

Sv: bara barnet+fostervatten m.m väger drygt 7 kg...



jag anser att träningsvärk gör ont, speciellt när man har en dotter som vill stå och "hoppa" på magen på en när man tränat magmusklerna så gör det ont

2010-04-05 @ 13:39:31
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

Sv: vad som är ont och hur det känns är ju individuellt.. du kanske inte skulle tycka det jag tycker gör ont...

http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=12632 där har du en lista på en genomsnittlig viktökning under en graviditet. man har ca 1 liter blod extra, en "normal" moderkaka och "normalmängd" fostervatten väger bara det drygt 2300 g så 5 kg låter ganska lite, sedan tappar man inte all vikten direkt, blodmängden minskar lite efterhand så man får ju räkna på ca 1-2 veckor efter förlossningen

2010-04-05 @ 15:50:01
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: ja, jag får vara nöjd med det känner jag :)

2010-04-05 @ 16:21:54
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Anna

Då kan vi ut o gå sen när bebis har kommit =) Jag har oxå massa kilon o gå ner ju ;)

2010-04-06 @ 09:32:47
URL: http://ludiicrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0