Sovmorgon och BB dag 2

Godmorgon era kära läsare!
Statistiken ökar för var dag, då blir jag glad.

Fick ännu en sovmorgon idag med. Sov till halv 10 då jag självvakna, vi låg kvar i sängen tills Leon vaknade.
Då var det dags för hans frukost, mumms. Han gör ifrån sig så söta läten när han ammar ibland. Typ stönar lite hihi.
Kl 3 inatt såg jag att de va snö ute, mindre kul usch. Hoppas de smälter fort som f*n bara.

Idag kommer Leons mormor och morfar och MIN mormor och morfar för lite kvällsfika och mys.
Kul när de är hela 4 generationer i ett o samma rum haha. När Leons mormor, morfar och morbror var här fick han lite presenter :)


Lite kläder tills han växt lite, det kan ju behövas! Presenter uppskattas ALLTID!
Så Både Leon och hans föräldrar säger Tack tack!

Lite uppdatering från BB dag 2 ( 17 april)

Den här dagen hände det desto mer än dag 1. Dagen börja som vanligt med frukost sen en dusch.
Satt på rummet länge innan de hände nått, men till slut kom barnmorskorna då det var dags för Leons PKU undersökning. Tyckte så synd om plutten som fick 2 stick i handen. Var faktiskt jobbigt att se.

Jag passa då på att fråga om hans bad och fotografering till webbisar (släkten som tjata att de ville se det lilla miraklet). Hon trodde vi redan hade badat honom, men de hade vi ju inte. Men hon sa att de skulle bli på kvällen.
När undersökningen var klar gick vi tillbaka till rummet för att invänta det som skulle komma härnäst.

Rätt som det var så kom samma barnmorska in och fråga om jag ville göra en undersökning för att kolla så stygnen läkt som de skulle. Jag sa att de va lika bra att göra den undersökningen för att vara på den säkra sidan.
Det gick hur bra som helst och stygnen läkte som de skulle. BM tyckte att jag verka vara så vuxen för min ålder, kul att höra ju. Dock så tycker jag man borde va vuxen när man är 19 haha.

När den undersökningen var klar sa vi att NU vill vi bada Leon, så de fick faktiskt sina fingrar ur ar*et och lyssnade haha. Oj va Leon njöt av badet, jag som förvänta mig att han skulle gallskrika haha. Men man riktigt såg hur han njöt av de varma och sköna badet. Det var när han kom upp ur vattnet som han börja gråta lite stackarn.
Var ju kallt juuu! Nu när han var ren och fin så passa vi på att ta kort till webbisar.
Haha, blixten var ju inte populär för Leons ögon. Men några kort fick vi på honom.

Det enda som var kvar av vistelsen var Leons läkarundersökning som skulle ske sista dagen.
Hans vikt skulle också kollas innan och den var jag riktigt nervös för. Var rädd att han skulle ha gått ner mer än 10 % av sin vikt.

Så på kvällen blev de mat på från Åhmans haha. Så hamburgare 3 dagar i rad fick de bli haha.
Inte ofta de händer. Sen var det bara mys och film. Leon var ledsen på natten, han ville inte greppa bröstet ordentligt så jag ringde på signalknappen för att få lite hjälp. Men hjälp de fick jag ingen. En Bm kom men hon sa bara att jag fick fortsätta försöka och att om de inte gick så skulle jag ringa igen... Okej, tack... För INGENTING!
Så det var en uppdatering om dag 2, dag 3 kommer antagligen imorn :)

Bjuder på en söööt bild på min underbara son Leon.


Tröjan går ju att diskutera. Är ingen djurgårdare men Leons far är ett stort fan...
Ha en bra dag!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: bella

Blir arg när jag läser att ni inte fick hjälp på sjukhuset. Jag låg ju också inne i tre dagar med ett helgipsat ben i höstas. Spydde som satan av alla piller, så ringde jag "jag spyr", hon tog påsen och gick... inte fick jag något stöd alls, inte ens vatten, papper... helt sjukt! Blir fan ett blogginlägg om detta!



Men skönt att ni är hemma nu, vad söt han är!

2010-04-21 @ 12:46:56
URL: http://bella.nu
Postat av: Evelina - Gravid i v34 <3

Grattis till din supersöta son! :)

2010-04-21 @ 18:06:58
URL: http://loon.blogg.se/
Postat av: W - ung tvåbarnsmamma

grattis till sonen vännen. lång kille =) min dotter är ju bara 6 dagar äldre =) hoppas allt går bra! kramis

2010-04-21 @ 20:03:24
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Janni-snart mamma <3

aww sötnosen!

det var ju bra, ska bli spännande att prova den sen!!



Ne nu hoppas jag verkligen snart att det är dax!! Kramar till er!

2010-04-22 @ 09:00:22
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0