Stolt mamma och BB dag 3

Idag är jag en riktigt stolt mamma, har även en stolt pappa brevid.
Var på BVC för första gången, var faktiskt lite nervös. Ville ju så gärna att han skulle ha gått upp i vikt sen hemfärden från BB. Och gått upp de hade han allt gjort, tillomed gått upp 250 gram!

Alltså gått upp 250 gram på 4 dagar. Stolt jag ääär! Både över mig själv och min plutt.


Så mysigt han ser ut att ha de. Vill ju lägga mig där själv och sussa.
Fått mååånga många kommentarer om vilket bra jobb jag och Jonzi gjort för att få den här lilla skiten ;)

Igår var min mormor och morfar här samt Leons mormor, morfar och morbror.
De kom med masssor av fika, blommor och pengar till Leon.

Var jättetrevligt att de kom på besök, plus att de tog med sig fika. Då slapp man ju de.
Ska strax börja med maten tänkte jag nu medans Leon sover. Idag blir de ris med veg.vårrulle och currysås, men först en snabb uppdatering om sista dagen på BB.

Lite uppdatering från BB dag 3 (18 april)
Sista dagen på BB, äntligen tänkte vi. Just nu ville vi bara hem hem hem!
Först äckelpäckelfrukost sen blev de en vägning för Leon. Usch va illa jag mådde innan vi skulle väga honom.
De enda jag tänkte på var att vi skulle få stanna ännu en dag för att Leon skulle ha gått ner mer än 10 % som är acceptabelt. Men han hade knappt gått ner nått alls, vilken lättnad.

Sen drog vi tillbaka till rummet för att städa iordning lite. Såg ju ut som 7 svåra år haha.
Fick ju med oss mer hem än vi tog med. Fick ju en massa startpaket från både BB, Libero och Pampers.
Så Jonzi fick först gå ner med allt till bilen innan Leon skulle få sin läkarundersökning.

När rummet väl var städat och klart var det dags för läkarundersökningen.
Även då var jag lite nervös. Först lyssnade läkaren på Leons hjärta, allt lät bra.
Sen tryckte han och klämde överallt på stackarn. Såg ju ut som om han skulle rycka av benen på honom :(
Usch, men allt såg så bra ut så de var bara att säga tack och hej och åka hem :D

Kändes ju jättekonstigt, skulle vi verkligen få åka hem? ska vi få ta med oss Leon hem?
Alla tankar som far omkring i huvudet, kändes ju overkligt fortfarande.
När vi skulle gå tänkte vi att nää men vi kan ju inte bara åka hem, vi måste ju säga till nån?
Så vi gick till en av barnmorskorna vi hade och sa " Jaha, vi tänkte åka hem nu?"
Hennes svar vara bara " Okej, Lycka till med allt och hör av er om de är något."

Var de bara de tänkte vi haha, men vi gick därifrån med Leon i bilbarnstolen.
Nu var vi ute för första gången! Sköönt de va. Vi satt oss i bilen och körde hem.
Väl hemma var de en sällskapssjuk kisse som väntade, han var så glad över att se oss. Men vad var de vi hade med oss hem? Han var först lite skeptisk och rädd men till slut vande han sig och bara låg och titta på de lilla underverket.

Vi lagade Tacos, sen kom mamma, pappa och bror. Resten av dagen tog vi det bara lugnt, tittade på Leon och mös så mycket vi kunde. Allt går fortfarande superbra och vi har en snäll, nöjd liten pöjk som vi är sååå stolta över.

Jag som hade förväntat mig att första veckan skulle bli ett "helvete" haha, men de har varit rena himmelriket.

Leon, mamma och pappa älskar dig! Tack för att du gjort oss så lyckliga <333



Kommentarer
Postat av: Tony

Naaaw, vad bra ni verkar ha det! :) ska bli kul sen när man får hälsa på och se lillplutten!

2010-04-22 @ 16:49:02
URL: http://thewallsarelistening.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0