Kantareller mumms!

Varit i skogen och plockat kantareller idag, åkte hem till mor och far. Där finns det massa skog.
Det var Alexander som fick med mig, han älskar svamp.

Tyvärr så hitta vi inte så mkt, men vi fick desto mer svamp av mamma som hon plockade i helgen.
Så det har vi mummsat på ikv. Mamma och Pappa var barnvakt medans vi va i skogen.
Kom hem förut vid 9 tiden eller nått. Var på kvantum och handla lite också.



dehär är typ en femtedel av de mamma hitta haha. Hela hennes bord var ju fyllt!
Så imorn blir det nån middag med svamp.

Igår var vi ju hos Oskar och grilla lite. Tyvärr så regnade det.
Och tyvärr så fatta inte Oskar att man inte kan göra potatisgratäng på färskpotatis haha.
Men det gick att äta ändå.





Spelade grabbarnas favoritspel Settlers. Jag gav upp och orka inte spela haha.
Sen kolla vi klart på den franska filmen. Konstig film...

Jag har faktiskt varit nyttig även denna vecka, men har bestämt att jag ska få äta en dag i veckan iaf.
Annars blir det bara tråkigt som Bella skrev. Nån dag måste man ju få unna sig lite.

Nähe nu drar klockan iväg.
Hade!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Sv; Haha ah jo jag skämtade om mammas finfina keps, haha. Men erkänn att hon passa rätt bra i den trots allt? Jag har i alla fall fått skratta en hel del åt dem där bilderna! ;)

Om du inte gillar svampen kan du få min adress och komma hit med den;)

2010-08-03 @ 23:49:50
URL: http://sarahsvensson.webblogg.se/
Postat av: Ema

sv: haha, vad var det för konstig fråga? jag bor inte där, har inga av mina grejer där. nu sover jag där ibland eftersom jag jobbar i hjorted. blir lite jobbigt och dyrt att köra fram och tillbaka från stan liksom.

2010-08-04 @ 00:42:04
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Ema

sv: jo, det var en konstig fråga. du vet nog mycket väl att jag inte bor där, jag är inte där ofta när jag inte jobbar. men jag väljer ju själv när jag vill hälsa på min familj, det är ju därför jag åker dit ibland. inte för att jag bor där.

2010-08-04 @ 18:24:21
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Ema

sv: ja, jag har ju ett rum att sova i såklart, som är jimmys datorrum nu. och självklart har jag flyttat, vore ju jävligt onödigt med alla kostnader att flytta halvt. nej, jag förklarar bara för dig hur det ligger till eftersom du inte visste som du skrev. men jag tycker fortfarande att det var en ganska dum fråga, men nu vet du ju iaf helt säkert.

2010-08-04 @ 19:49:39
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Emma & Theo

hihi ja visst är det :) gud så gott med kantareller, finns det faktiskt redan i skogen? häftigt :P hur mår ni? kram

2010-08-05 @ 08:37:54
URL: http://littletoddler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0