Bökar på där inne!

Ojojoj! Inte trött inne i magen ikv inte. Bökar på som aldrig förr.
Ser hur magen guppar fram och tillbaka både till höger och vänster.

Japp, dagen blev som planerad, imorse åkte vi till IKEA i kalmar.
Vi tankade när vi åkte och precis när vi kom ut på E22 an så lägger bensinmätaren av och lampan tänds!
Vafan tänkte vi, läcker de? Så vi fick stanna och kolla. Men inte läckte de inte.
Så Jonzi ringde sin arbetskamrat för o få lite rådgivning. Han trodde att den bara lagt av och att vi nog inte behövde oroa oss.

Så vi åkte iväg igen, mer än halvvägs till Kalmar så funkar den igen! Då har vi plötsligt full tank. Haha. De där med bilar alltså. Som tur va så kom den ju igång igen och vi slapp va oroliga.

Kom iaf till slut till IKEA och de va bara att börja shoppa!
De vi fick med oss hem var följande:
Spjälsäng
Madrass
Databord
Lakan
Skallra till den lill*
En stor matta till tvrummet
3 små mattor till bebisrummet
Ljus
Skruvdragare
Skydd till skötbordet
Skötväska- Skitbra och väldigt fin o billig. 249 kr.
Sovpåse - en blå med en apa på som jonzi hata haha.
Barnstol till matbordet- Passa på o köpa när de ändå va billigt. Så man slipper åka dit igen när bebisen växt på sig lite.

Jag tror de va allt. Så vi fick med oss en hel del hem faktiskt.
Så kvällen har beståt av att sätta ihop möbler, sätta upp tavlor, städat och allt möjligt i bebisrummet.
Oj va snygg de blev! Ska slänga upp en bild imorn eller på måndag så ni får se :D
Trodde aldrig de skulle bli såhär bra! Sjukt nöjd.

Och gissa vem som la sig i spjälsängen direkt? Jo Virus (katten) såklart.
Men eftersom jag inte vill att de ska komma en massa katthår i den så fick jag lägga in en filt sålänge som han kan ligga på. Tänkte köpa gardiner idag med, men shit vilka sjuka priser de va???
Så jag kollar på de här i stan ist.

De vi har kvar att köpa är följande till bebisen:
Babysitter- Ska mamma och pappa köpa :D
Kanske lite mer kläder.
Blöjor m tillbehör. Alltså typ ammningsinlägg osv.
Sen tror jag faktiskt inte de är nått mer?
Ska ju få låna lite saker också.

Känns jättebra att ha de mesta klart nu. Så snart får h*n komma när h*n vill.
Vi längtar sååå mycket efter dig! <333

Nää nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på tv. Är rätt trött i benen efter en heldag på IKEA och möblering ;)
Ciao!

Kommentarer
Postat av: yohanna

d bästa e att täcka över sängen helt så den inte är där alls..., då katten kanske lägger sig på bebisen sen, för att komma åt värmen... det är tyvärr vanligt att katter gör... är livrädd för att min selma kommer göra det... så hon får inte va i vaggan lr nån stanns=)

2010-02-28 @ 00:41:05
URL: http://yohannasvarld.blogg.se/
Postat av: äwiis - gravid i v.34

okej:)

jo tack vi hoppas det med..

2010-02-28 @ 12:14:52
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

jaaha så du vet inte könet på den där inne?? :)

ikea har kanon saker, skulle själv behöva åka dit.

kram.

2010-02-28 @ 12:44:07
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

roligt att ni klarar av att vänta och nöjer er med att köpa neutralt. :) , jag tror också det är en pojke med tanke på att magen är liten och rätt spetsig. :) vad har ni för namn? kram

2010-02-28 @ 12:49:57
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

hehe nej, men jag kan väl en del. :) var inte så stor med kevin, han var mer spetsig och gav hormonrand och håret växte på bra. :)

magen med kevin började inte växa förens efter v 25.

med henne blev jag rund och tjock ganska tidig, lägger på mig på rumpan och dess kärleks handtag hehe ;P håret växer knappt någonting och ingen rand. killar är oftast vildare i magen en flickor, det stämmer iaf på mig. hon är cool lugn jemfört med kevin. :)



då hade ni som oss då eller är som oss. :) hemlis.

så många som snokar och snappar åt sig om man går ut med namnet. :)

kram.

2010-02-28 @ 19:54:42
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0