Dålig uppdatering...

Jo jag vet, jag är lite dålig på dedär med uppdatering.
Har inte haft lust i helgen så...

Fredag:
Började dagen med ett besök på mvc!
Gått upp 1.5 kg på lite mer än 3 veckor, inte så farligt tycker jag faktiskt.
SF-måttet var på 28 och hjärtljudet låg på 130. Kan man bli gladare än att höra sitt barns hjärta slå?
Mitt blodtryck låg på 120/55, alltså ganska lågt. Är ju helkonstigt? Aldrig haft högt i hela mitt liv, men så hade jag ganska högt för kanske 1.5 månader sen, sen nu har jag lågt igen. Jag tror de blev nått fel den gången faktiskt.
Allt såg iaf bra ut och ska tillbaka om ca 2 veckor för ett nytt Ultraljud och kontroll.
Fick också en tid hos en läkare till på onsdag då de ska kolla min rygg/blygdben pga foglossningen.
Är lite skrajj faktiskt. Läkaren kommer klämma som fan och jag tycker de gör ont bara barnmorskan ska känna på magen hur bebisen ligger. Får hoppas de går bra iaf. Jonzi skjutsade iaf hem mig direkt efter besöket sen drog han vidare till sitt jobb.
Jonzi kom hem vid 6, då drog vi till Kvantum och handlade.
Kom hem och åt av buffén som vi köpte på kvantum, sallad och matbuffe. Gott!
Senare på kvällen så ställde vi till med mys med räkor, kex, ost, och alkoholfri cider!
Gosh va gott de va! Osten äter jag ju inte så den klara jag mig utan, inte bara att man inte ska äta opastöriserad ost när man är gravid men jag HATAR smaken av sån ost. Usch!
Det var huuur mysigt som helst, Virus gned sig på soffan så han också skulle få lite räkor, helt galen!
Satt och titta på mig så fort ja tog en ny räka xD Sen la han tassen på mitt ben. Söt!


Älskade lille Virus! <3

Lördag:
Låg i sängen och bara jäste ända till kl 4 typ! Vi hade ingen aning om va vi skulle hitta på.
Sen åkte vi till åhmans och åt, när vi kom hem drog vi till Thess och Jonas som hade nattligt besök av deras barns kusin. Satt mest och snacka hela kvällen, kolla bilder och de spelade sina småspel på internet haha.
Drog hem vid halv 1, då la jag mig i sängen och kolla på nerladdade serier. Somna strax innan 4.

Söndag:
Jag har verkligen vänt på dygnet, inte bra! Dock så sov jag bara till halv 10 idag men så låg jag ju kvar i sängen till nästan 12! Så jag slet mig upp ur sängen och bäddade. Bytte påslakan osv också. Älskar nybäddad säng! :D
Idag är Jonzi med en arbetskamrat och skulle fixa bilen, får hoppas att de går bra bara. Får se när han kommer hem. Jag som ville till rusta och kolla på en hylla till sovrummet där jag ska ha ALLA mina "produkter" ( parfymer, bodylotions osv) I fredags köpte jag en ny btw!


Den verkar faktiskt bra! Man blir hur len som helst av den haha.
Mina andra body lotions eller oljor torkar in direkt och de känns knappt att man smörjt in sig, men med den här lotionen så känner man hur len man blir. Får se hur bra den är sen.
Annars idag så ska vi väl inte göra nånting. Laga mat, ta de lugnt och njuta av varandras sällskap !

Så nu har ni fått er en uppdatering iaf haha!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Ema

åh vad gott med räkor och den där matbuffén är fan inte att leka med alltså!

den där olivlotionen är nice, luktar sjukt gott ju! :)

2010-02-07 @ 15:44:31
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Tiara

Svar på frågan "Kan man bli gladare än att höra sitt barns hjärta slå?": Vänta bara tills du har din bebis i famnen =) <3

2010-02-12 @ 20:21:42
URL: http://tiiara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0