Saknad...

Godkväll! haft en fin kväll faktiskt.
Kan ju börja med dagen, först börja vi möblera lite.
Datarummet ska ju bli ett bebisrum så vi tyckte de va dags att ta ut möblerna som inte kommer få plats.
Börja med skinnsoffan, den fick vi flytta in i tvrummet. Fick ta bort de 2 fotöljerna som stod där, de åker ner i förrådet.
Sen börja vi med att sätta ihop skötbordet som vi köpte igår.

Blev mycket större än jag trott faktiskt, hann dock inte mer än så gällande möbleringen.
Jag skulle ju va på willys kl 4 och vi blev inte klara förens kvart i 4. Äta hann jag iaf. Åt resterna av veg.lasagnen.
Jonzi skjutsade mig iaf och väl framme på willys kom Tony, Minna och Ema. Jag köpte vindruvor inför kvällens filmtime.

Haha, vi snacka mer el mindre bort filmen om allt och inget. Sen börja vi prata massa vidriga saker jag inte ska gå in på.  När klockan var 20.20 så bestämde vi oss för o dra hem. Jonzi sluta ju inte träningen förens 9 så jag begärde skjuts hem, tills jag kom på att jag lämnat nycklarna hemma :( SÅ jag fick sitta i sporthallen och vänta på att Jonzis träning skulle ta slut. Och Ja nu är jag hemma. Jag satt mig för en gång skull vid bärbara datorn, händer inte ofta.
Så jag hittade bilder på Lille Bounty som jag saknar!



För er som inte vet så köpte jag och Jonzi en valp i augusti. Valpen på bilden.
Innan vi köpte honom gjorde vi ett grav.test som visade negativt vilket avgjorde om vi skulle köpa honom eller inte.
Grav.testet visade fel! Jag var i vecka 4 redan då...
En vecka efter att vi köpt honom så kände jag mig verkligen gravid och gjorde ett test till...
De va positivt. Jag blev överlycklig men ändå mycket ledsen.

Jag förstod direkt att de skulle bli för jobbigt med både en unghund och en bebis på samma gång.
Vi funderade i ungefär 2 veckor innan vi bestämde oss. Vi ville ha honom kvar, men för hans eget bästa så valde vi att sälja honom. Vi hade varken haft råd eller tid för honom och en bebis.

När vi kollade på kontraktet ser vi att ägaren kryssat i att vi inte kan lämna tillbaka honom, men att vi kan få hjälp med en omplacering.
Jag kontaktade uppfödaren och hon blev fly förbannad och kallade oss för djurplågare.
Jag blev så himla ledsen när jag fick de anklagelserna! Jag gjorde ju detta för hans bästa! Vi ville inte bli såna ägare som inte har tid för honom.
Jag förklarade för henne hur läget var, att vi ville ha hjälp med en omplacering så snabbt som möjligt och argare blev hon. Jag kan förstå att hon blev besviken, men de va ju faktiskt inte vårt fel. Och jag tycker hon betedde sig oerhört omoget och oproffsigt.

Vi fick ta saken i egna händer helt enkelt och la ut annons efter annons och till slut ringde ett jättefint par i närheten som bodde på landet och hade erfarenhet av just golden retrivers. Vi ville träffa dem innan vi bestämde oss och de va hur gulliga som helst, de hade t o m med sig sin andra hund ( en golden) och 4 dagar senare köpte de honom. Ska jag va ärlig så var de ett av de bästa men jobbigaste beslut jag gjort. Jag vet att han har de bättre nu och får springa lös på deras stora trädgård.

När annonsen togs bort fick jag igen kontakt med uppfödaren. Hon blev igen fly förbannad för att vi inte sagt till att HENNES valp blivit såld. De va va hon skrev att HENNES valp blivit såld till någon som hon inte visste om.
För de första så var de då VÅR valp och inte HENNES, plus att vi fick ingen som helst hjälp av henne.
Till slut så fick hon iaf de nya ägarnas nr och adress, då blev hon nöjd. Gosh! De va en jobbig tid faktiskt.
Och oj va mycket jag skrivit om just de haha, men nu vet ni iaf hur läget då var.

Jag ångrar inte mitt val, men klart jag saknar honom! Hoppas du har de bra lille Bounty!
ha en bra kväll folks.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0