Vecka 33 (32+5)

Jag orkar inte lägga in nån text om vecka 33, så jag skriver lite själv ist.
Nu väger bebisen ungefär 2 kg och är cirka 44 cm lång, nu brukar/börjar bebisen göra sig redo inför födelsen genom att vända sig upp-och-ner, så att huvudet pekar nedåt i bäckenet.

Ja att bebisen väger så mycket de märks! magen blir tyngre och tyngre!
Dock så behöver jag ju inte luta mig bakåt för att inte tippa framåt haha, som vissa måste.


Som ni ser så växer magen på! Men har fått en del kommentarer om att jag är "liten" ?:P
När jag va hos Minna så sa både hon och Ida ( som är tvåbarnsmamma) att jag va väldigt liten för o va i månad 8, Ida trodde jag va i månad 6! HAHA

Har inte märkt så stor skillnad sen förra veckan, förutom att bebisen rör sig lite annorlunda typ.
H*n svarar mer nu än förr, alltså när jag puttar till magen eller gosar med den, så får jag oftast en putt tillbaka :)
Fortfarande inga bristningar på magen PEPPAR PEPPAR! Dock så drömde jag inatt att jag hade massor! att de hade kommit på en natt. Shit vilken chock jag blev! Men som tur va så var de ju bara en dröm.

Idag ska vi på föräldragruppen för första gången vid kl 15-17. Ska kolla på förlssningsfilm och prata om slutet av graviditeten. Haha, ska jag va ärlig så är jag inte alls pepp på att gå på den här träffen. Iaf inte den som är idag.
Vill INTE se filmen, dock så har jag blivit lite van efter att jag kollat på förlossningskliniken.

Som de ser ut nu så åker vi iaf till IKEA i helgen och jag har en rad massa saker som ska inhandlas. Får bara hoppas att de finns i lager! Kolla igår och då stod de att de skulle finnas, men med min vanliga tur så hinner de säkert bli slutsålt haha xD
Men de är de jag peppar för nu iaf. Wiee! Så förhoppningsvis så hinner jag börja lite på lördagskvällen med att montera ihop allt och fixa lite i rummet, för på söndag så ska vi  hitta på nått med Jocke som kommer hem från halmstad. Ska bli kul :) Så i vecka 34 kommer nog bebisrummet vara helt klart! Underbart!

Nää  nu ska jag borsta tänderna för de har jag inte gjort än :S
Ciao!

Kommentarer
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

Hej!

oj vad liten du var för att vara i den veckan :O

hur ligger sf måttet ? :) skönt för dig att slippa bristningar iaf, är inte den där gigantiska som vissa blir, tack och lov för det. :)



Tack så mycket! kan inte heller missa ett avsnitt av det hehe. konstigt nog så fastnar man hehe.

kram.



2010-02-26 @ 08:45:33
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0