Niferex... Never again!

Någon som äter järntabletterna niferex?
Jag skrev tidigare att jag har lite svårt för dem och nu är de bevisat.
Förra veckan tog jag en tablett och då märktes de efter några timmar att jag inte tålde dem.
Blev jättehård i magen osv...

Idag kände jag mig ju som sagt trött så jag tog en tablett. Några timmar senare fick jag SUPERONT i magen och undrade vafasen de va frågan om. De gick över efter ett tag men nu ikv de 2 senaste timmarna har jag legat dubbelvikt i sängen och fått kramper i magen :(
Ni får ursäkta mig nu, för ja kommer skriva riktigt vidriga saker ...

Jag tänkte iaf till slut att jag kanske behövde gå på toa, vilket jag gjorde.
Bieffekterna av tabletterna är dehär:
diarré. förstoppning,halsbränna, kräkningar eller andra magbiverkningar.

Avföringen kan mörkfärgas

Sällsynta (förekommer hos färre än 1 person av 1000)

Jag kan säga att de va de värsta jag varit med om ( när de gäller toalettbesök haha)
De som övertygade mig att de va tablettens fel var lukten. De luktade endast JÄRN rakt egenom. Vilket gjorde mig illamående.
Så de blir inte en enda tablett till för min del. Jag får prata med BM för o se vad  hon säger.
Jag ska iaf fortsätta äta så mkt grönsaker som möjligt, iaf en gång om dagen.
Idag åt jag broccoli, de va faktiskt gott. Läste att tomater har järn i sig med så de ska jag köpa imorn.
Förresten! Är de nån som vet om man kan äta spenat ( blad) bara sådär? utan att de behöver kokas eller så?
De är färska!

Iaf så för er som kanske ska BÖRJA äta niferex, prova bara med en tablett om dagen för o se så ni tål de!
De står på paketet att man ska ta 1-3 st/dag men de skulle ju inte jag göra om jag inte ätit de innan.
Som tur är så är de tydligen inte så många som får dehär bieffekterna men lika bra att vara på den säkra sidan :)

Nu ska jag fortsätta mysa i sängen med Kissen!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag åt dom när jag va gravid, men märkte ingenting sånt som du skriver om... Konstigt men alla har ju olika reaktioner på tabletter så.

2010-01-21 @ 10:24:51
URL: http://cammmie.blogspot.com/
Postat av: thillybloggen

Jag åt också Niferex när jag var gravid, Visst lite hård i magen blev man väl men det gick oftast över efter ett tag. Annars inga problem, Men äckliga är dom! Är inte avundsjuk ;/

2010-01-24 @ 01:42:31
URL: http://thilly.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag äter niferex varje dag.. Har tur som inte får några biverkningar av det.. :)

Annars kan man ju alltid dricka blutsaft :D Fast det smakar ju skit... hahaha

2010-01-25 @ 01:44:23
URL: http://alexxlundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0