Sry...

Jag har verkligen inte orkar uppdatera nånting...
Usch! Jag blir bara deprimerad av de här jävla skitvädret, ursäkta mitt språk.

Imorse ringde Thess och Jonas, de hade fastnat med bilen så älskling fick hjälpa dem.
Sen när Jonzi skulle till jobbet då kom inte han ut ur parkeringen med bilen så han fick GÅ hela vägen till jobbet med träningsväskan på ryggen som inte såg så lätt ut.
Stackarn ikv då han måste gå från träningen kl 21 00 då de är ännu längre.
Jag lider med dig älskling!

Förresten! En sak som börjar gå mig på nerverna är när "folk" hela tiden säger " men så får du ju inte göra/äta om du är gravid" ... Snart får man inte göra ett skit. Folk vill helst att man ska vara isolerad i 9 månader.
Känns ju som om allt man gör eller äter är dåligt för bebisen. De börjar gå till överdrift tycker jag.
Visst att man inte ska röka, dricka osv. Men färga håret???
Snälla... Bebisen ligger så skyddad i magen så jag tror verkligen inte att de ska vara någon fara. kanske om de är starkt blekningsmedel, de kan jag förstå...

Inte för o klaga men jag är så trött på att vara gravid! Jag skulle självklart göra om de även om jag visste hur jobbigt de va men vilken chock! Är de verkligen såhär de känns att vara gravid?
Först må illa i 8 veckor och sen såfort de tar slut så fick jag foglossning.
Ont i ryggen hela dagarna, sen kom värken i blygdbenet som gjorde/gör att jag inte ens kan stå upp rätt.
Sen järnbrist, ont i huvudet. Ont i benen. Finnar, bristningar, utslag. Ont i magen, oron för bebisen. Hela tiden känna sig som en 90 åring, orkar inte gå, blir anfådd så fort man äter lite.
Sen problemet med vad man får göra och Inte göra.
Jag avundas verkligen dem som mår BRA under graviditeten. Jag har ALDRIG mått såhär dåligt i hela mitt liv som nu när jag är gravid. Som tur är så får jag ju ut nått bra av de!  Och jag ångrar inte för en sekund att jag blev gravid.
Men ibland måste man faktiskt få klaga.

Åh kan inte dehär sista 10 veckorna bara rinna förbi så jag får se vem du är lilla bebis! :D
Så nu har jag klagat färdigt haha. För nu ska jag vika tvätt innan ema, minna och tony kommer :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag kom på en sak till, det finns ju knäckebröd som innehåller mycket järn! (Bara tips)



2010-01-28 @ 13:11:16
URL: http://agb.blogg.se/
Postat av: Yoanna

Hej asså det ändå som jag hört är ju att man inte ska äta insjöfisk mer en någon gång i månaden. Färga håret har jag aldrig hört något om. Typ bleka massor kanske inte är bra.

Hoppas allt går bra!

2010-01-28 @ 13:56:33
URL: http://varldenarstor.blogg.se/
Postat av: Anna

Tror dom flesta mest tänker på din hälsa =) Fan jag höll oxå på att färga håret o shit när jag var gravid, inga problem, min kompis väntar tredje barnet o arbetar som frisör, borde inte det vara värre? :P



O klaga får man, för visst fan kan det vara jobbigt, grejen e att man glömmer det jobbiga när plutten e ute kan jag lova :P

2010-01-28 @ 21:35:20
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Tova

Hehe, i början var jag SKITNOJIG och dunvek att äta en massa saker - men i slutet var jag så trött och struntade i de flesta "råden", haha. Tycker man ska lita på förnuftet (som du säger är ju bebisen skyddad mot det mesta), bara man liksom undviker alkohol, tobak och såna självklara saker.



Aww, hoppas det blir bättre och du lyckas sova utan öronproppar sedan. Själv tycker jag att det är lite läskigt ibland med vissa tankar nu när man har bebisen hos sig, men det tror jag de flesta känner faktiskt. Mest av allt är man bara lycklig över att äntligen få träffa sitt lilla pyre :)

2010-01-30 @ 00:11:04
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0