taking back the control

Otroligt att det redan är lördag eller vad säger ni?
Går in i vecka 27 nu, och idag är de 98 dagar kvar till BF. 2 siffrigt cooolt! :D

Igår va de jobbigt alltså. Jag mådde relativt bra när jag va hos Minna.
Ingen huvudvärk eller så, men så fort jonzi kom och hämta mig så kom den tillbaka.
När klockan var 9 fick jag så konstig huvudvärk, de typ brändes och då tyckte jag de va dags att ringa sjukvårdsupplysningen.

Jag berättade hur långt gången jag var, hur ont jag hade osv men de sa att de verkligen inte lät som havandeskapsförgiftning utan som en vanlig fast jobbigare förkylning.
Men om de inte blivit bättre idag eller efter tabletterna så skulle jag ringa idag och be om en jourtid.
Som tur va så mådde jag bättre igår när jag tagit 2 alvedon så när jag somna hade jag inte huvudvärk alls.
Idag är de mkt bättre, dock lite ont fortfarande ibland men de börjar iaf gå över.

Haha, en sak som va väldigt kul dock... Jonzi skulle köpa alvedon när han slutade igår och de gjorde han.
Så när han satt i bilen och vänta på att jag skulle komma från Minna så kolla han på paketet.
Då hade han fått stolpiller PLUS att de va för barn från 10-15 kg! HAHAHAH. Herregud!
Så fel hon i kassan gjorde. Hon va tydligen helt vimsig också ... Men men.

Så på kvällen efter att jag ringt sjukvårdsupplysningen så fick jonzi åka och köpa nya tabletter på kvantum.
jag menar stolpiller kan jag ju fasen inte ta haha!

Förresten! Hon jag pratade med igår sa att de INTE va skadligt för barnet om man hade havandeskapsförgiftning?
Men de måste de väl va? För att i värsta fall så kan ju bebisen dö?
Jag tyckte iaf att de va lite konstigt...

Annars idag så har jag faktiskt varit duktig och vilat HELA dagen. Legat i soffan och kollat på fillm.
Dock så har jag tvättat lite men de va verkligen tvunget att göras!
Dock så är de ju inte direkt ansträngande att lägga in kläder i en tvättmaskin...

Nää nu känner jag att jag börjar få ont i ögonen av ljuset från datorn så jag lägger mig nog i soffan igen.
Men ha en bra lördag på er!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - mamma till Therese

nja, havandeskapsförgiftning är väl inte så skadligt för barnet, påverkar ju mest mamman men det kan ju i sin tur påverka barnet om mamman blir för dålig...

2010-01-09 @ 14:54:49
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Thess

VAA??? jag har hört att det är jätte farligt för barnet och att om man inte kan bota det så måste man sätta igång förlossningen?! konstigt juh..

2010-01-09 @ 15:15:05
Postat av: Bella

Hoppas det blir bättre!

2010-01-09 @ 22:32:54
URL: http://agb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0