U want war? i´ll give u war...

God kväll! Eller ah de är ju natt så man kanske lika gärna kan säga god natt ist.

Tänkte göra en kort uppdatering om dagen, följa shemat så att säga haha.
Jag gick upp i tid! Åt frukost, klädde på mig, borta tänderna och sminka mig.
Bussen gick vid 11.20 så jag gick ner ungefär 11.15, bussen tog mig till körskolan där jag SKULLE ha HAFT körlektion.

Kommer dit, står och väntar men ingen lärare kommer. Efter ett tag åker en annan lärare förbi och frågar om jag hade lektion? Ja svara jag med ett frågetecken???
Med (namnet på körläraren) ? Japp de stämmer svarar jag. Men va får jag för svar tillbaka?
Jo att min lärare är sjuk? OCH att jag ska gå upp till receptionen för o få en ny tid.

Jag går dit med en SUR min och säger att min lärare verkar vara sjuk och att INGEN kontaktat mig?
De i receptionen säger att JOHO vi har visst ringt! Vi ringde dig imorse.
Jag svara men nej herregud? Ni har INTE ringt, de hade jag väl märkt eller?
Så jag tog upp mobilen och kollade så jag inte fått ett samtal som jag kanske inte minns pga att jag sov, men icke!
Inget samtal på hela morgonen. Då kommer de till slut fram till att de ringt en annan Ellinor Nilsson?
Har fan är detta möjligt? Borde inte hon ( som de ringde) ha undrat? Sa hon att hon också hade lektion eller vad?

Aja skitsur gick jag iaf därifrån! detta är INTE första gången som min lektion blir inställd!
Åh jag blir verkligen irriterad! Hur ska man kunna ta ett körkort om de HELA tiden ska ställa in lektionerna?
Jag vill ha körkort NU!

jag fick iaf gå till Minna en timme tidigare och jobbigt va de haha. långt att gå...
Satt och snacka ett tag sen gick vi ut en sväng, väl ute upptäcker vi att vi är hungriga så vi bestämmer oss för en pizza! Visst de va gott med pizza, men de kunde varit godare haha. Känner verkligen att jag vill ha riktig mat hädanefter. Är trött på snabbmat... Jag sa till Jonzi ikv att jag verkligen ska börja äta nyttigare och att när jag fått bebisen inte ska börja äta onyttigt igen och att jag ska börja träna! För min egna skull såklart!
Jag sa också till honom att om jag fuskar/slarvar så MÅSTE han säga till mig och peppa mig! De är jag behöver.

Säger ens pojkvän " men nää älskling, du ser bra ut som du är! du behöver väl inte träna osv" då tänker man ju så... Man skiter helt enkelt i att träna sen slutar man med att väga över 100 kg till slut... Gosh!
Så de man verkligen behöver är någon som peppar en, som säger " Vad duktig du är som tränar och äter rätt, fortsätt så så mår du bättre" eller nått liknande. Jag vet iaf att jag kommer bli duktigare när bebisen är kommen.
SJÄLVKLART så går bebisen före träning! Jag kommer inte åka och träna på gym, för jag har mkt bra saker hemma.

Alla saker jag köpte till Jonzi i julklapp kommer jag att använda! plus att de kommer bli många vårpromenader!
Verkligen älskar våren! varje vår brukar jag dra med nån kompis på vårpromenader för de är ju bara för härligt!
Oj då! Vad mkt jag har skrivit nu haha, tvivlar ju på att alla läser allt. Ni får läsa mellan raderna helt enkelt...

Aja nu ska jag faktiskt lägga mig och sussa! Godnatt på er!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - mamma till Therese

jag vill börja dansa som träning, men dels känner jag att jag skulle vara typ äldst på nybörjarkurserna, dels att jag skulle vara helt klart fetast och att alla skulle skratta åt mig typ... så det får bli till att promenera med vagnen istället antar jag :P

2010-01-20 @ 12:05:28
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

Sv: är ju just det det är, men som sagt jag skulle nog mest känna mig dum (även om jag har bra taktsinne osv).. men nog är jag sugen på någon jazzdans eller streetdance-kurs

2010-01-20 @ 13:10:56
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0