Vila vila och åter vila...

Åh om de är nått jag är dålig på så är de att vila !
Jag kan inte bara sitta eller ligga framför tvn en hel dag när jag är sjuk de går bara inte!

Igår fick jag kommentarer om att gravida inte ska äta ibumetin eller ipren?!
Okej tänkte jag, så jag kolla upp de och de stämde. Sjuuukt att INGEN på mvc sagt något om de?
Visst så kanske man borde läsa på bipacksedeln innan men inte tror man att de kan vara farligt att ta värktabletter när man är gravid eller?
Hur ska man annars klara sig egenom den?

Alvedon och panodil kunde man äta så de blir att åka och köpa de idag.
Och eftersom jag varit sjuk den här veckan så har jag haft huvudvärk också. Fick också där kommentarer om att de kan vara tecken på havandeskapsförgiftning om de är ihållande. Snacka om att man blir uppskrämd eller?
Så hela kvällen igår gick ut på att lugna och trösta mig mer el mindre.
Jag fick de hemskaste bilderna i huvudet och kunde inte sluta tänka på att min bebis kanske inte mådde bra.

Så imorse ringde jag till mvc och frågade om allt. De sa att jag inte behöver vara orolig för oftast så ser man de på urinstickan och de va inget för 2 veckor sedan och på blodtrycket. Visst så hade jag fått lite förhöjt på blodtrycket men inget farligt. Hon sa också att de ska mkt till till huvudvärk om de är havandeskapsförgiftning t ex att man får tunnelseende eller ser stjärnor vilket jag inte har gjort. Ont i magen ska man få också, inte heller fått.

Och de med ibumetin/ipren va inte heller nått att vara orolig för. Jag sa att jag varit sjuk i veckan och att jag tagit de tabletterna hon sa bara att jag inte skulle vara orolig men att jag inte skulle ta dem mer ifall att.
Jag har ju bara tagit 2-3 st/dagen i 3 dagar så jag är inte särskilt orolig, men man blir ju de när folk skriver så till en.
Missförstå mig inte, jag är tacksam för information osv men man kanske ska tänka på hur man skriver de osv.

iaf, så har jag ju en tid nästa vecka så då får vi se helt klart om allt är som de ska eller inte.
Blodprover och urinet ska ju kollas.

Som jag skrev i början av inlägget så är jag dålig på att vila.
Jag borde egentligen vila hela dagen men jag klarar inte att bara glo...
Så därför ska jag till Minna senare. Ska dock bara sitta och snacka lite och myysa haha.
Sen får jag stjuts hem, jag tror inte att jag blir sjukare av att prata. Tar ju bussen dit också så de är inte mkt ansträngning. Och mår bättre idag som tur är. Trots att jag inte kunnat ta några tabletter. förhoppningsvis så är förkylningen på väg att försvinna? de skulle ju vara hur skönt som helst.

Aja nu ska jag strax göra nudlar innan jag tar bussen till Minna mink.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Thess

men det e ju bra att allt var bra men du måste ju förstå att man skriver för att man e orolig, iaf med tanke på när man läst vad du skrev. för du formulera det faktiskt som om att du höll på att dö av huvudvärken och då e det kanske inte så konstigt att man blir orolig o tänker i dom banorna :)

2010-01-08 @ 17:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0