Mvc och bebisrum

Precis kommit hem från mvc. Fick åka dit själv idag för Jonzi var tvungen att gå på ett möte på jobbet.
Men de gick lika bra att gå dit själv.

Järnhalten var fortfarande låg så jag fåt hoppas på att jag får upp den lite nu.
Blodtrycket låg på 120
Bebisens hjärtslag 130
SF-mått 29

När BM kände på magen sa hon att bebisen växt mycket sen sist men när hon mätte magen så låg de på samma mått som sist. Så jag måste dit på måndag igen och mäta, har de inte växt nått måste jag på ett nytt UL. BM sa att bebisen hade åkt ner så mkt så de kunde bero på de. Att de va svårt att mäta osv. Hon sa också att jag inte skulle vara orolig.
Så vi får se hur de går. Jag märker ju själv att bebisen blivit större, men men.

Igår hade vi de iaf JÄTTEMYSIGT och trevligt. Åt en finmiddag på smugglaren som den så fint heter haha.
Jag tog gösfilé med hummersås, Jonzi tog oxmedaljonger med nån sås. De va iaf underbart gott! Mumma!
600 kr gick kalaset på men de var de värt. Efter de åkte vi till Willys för vi ville ha lite gott till filmen.
Så vi köpte bananer, glass och choklad. Hade de i ugnen sen, inte glassen då haha.

Syns inte så bra, men när jag tog med blixt blev de ju inte mysigt för fem öre. Haha snygg bild på mig också xD
VI kolla på filmen The Collector, den va konstig och sådär...

Förresten så här får ni bilder på bebisrummet :)

(KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE FORMAT)



Haha, Vissa bilder är lite skeva då jag tagit korten lite snett. Vid spjälsängen sen ska vi sätta upp en "mobil".
Och lampan som ni ser är som en tavla med fiskar som lyser. Jättemysig! Alla tavlor ( förutom den då) har jag målat för er som undrar haha.

Aja, nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Men ha en bra dag!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

vet hur orolig man blir när man hamnar under kurvan, men det behöver inte vara något allvarligt.

min lilla dotter åkte ner på kurvan sen gjorde hon ett ryck upp på kurvan igen, hon hade sjunkit ner. det är ju väldigt vanligt men litet sf mått för att vara i vecka 33? .. min grabb fixerade sig i vecka 28 men låg alltid över kurvan, tjejer brukar oftast vara mindre och det har jag fått bekräftat, denna tjej blir nog inte stor men inte liten heller. kurvan är ju så konstig, jag hoppas den växt till sig tills måndag mycket beror ju också på hur den låg och ligger, ibland sträcker dem ut sig och ibland ligger dem väldigt ihop krupen. :)



vad mysigt det låter. :) vi bor i en stor 2:a med uteplats ( 74 kvm ) . så det är väldigt skönt med rymligt. tråkigt nu med vinter bara när man inte kan grilla.

bor ni i förstahand eller andra hand? :)

kramar.

2010-03-02 @ 14:36:38
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: w - ung tvåbarnsmamma

det kan bero på många olika saker, det vanligaste är nog att den som sagt sjunkit ned så pass mycket eller att moderkakan inte ger tillräckligt med näring.

men det är sällan barnmorskorna blir oroliga, dem har bra koll och är erfarna. :)



vad skönt! :) vi bor i andrahand. kram.

2010-03-02 @ 19:12:24
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Minna

åååh va fint barnrummet blev :)

2010-03-02 @ 22:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0