Nyttigt!

Yeeey ikväll har varit duktig och nyttig för en gång skull.
Först mitt på dagen gjorde jag statiska övningar för magen som ser ut såhär.
Det ser lätt och inte alls jobbigt ut, men jag lovar er! Gör man på rätt sätt så är det riktigt jobbigt. Man ska ligga sådär i ungefär 15-20 sekunder eller så länge man orkar. Detta gör man 3 ggr och den här övningen är bra för dem som haft oturen med delade muskler. Alltså att magmusklerna delat sig under graviditeten. Dehär övningarna hjälper musklerna att "hitta" tillbaka och går in på djupet.
Så jag hoppas de funkar!

Sen ikv så värmde jag upp med cykling, sen statiska övningar igen. Rocka också med rockringen.
Sen tog jag tag i styrketräningen. Tränade biceps/triceps och liite axlar. Använde mig av hantlar.
Har saknat att styrketräna så mkt och sålänge jag inte kan åka iväg o träna så gör jag de hemma GRATIS.
Har en massa vikter, hantlar, skivstång, pilatesboll m.m så de ska nog gå!

NU ska jag komma i form helt enkelt. Får se hur länge de håller haha men jag ska försöka iaf.
Och efter träningen då jag blev hungrig åt jag Knäckebröd med Keso och tomat.



Första gången jag testa och de va faktiskt gott. Dock så är de ju inte så mkt smak på Keso men bättre än inget!
Kakorna, chokladen och chipsen ligger orörda i skafferiet... eller ok inte helt orörda. Jonzi har ju varit där och nallat såklart! :D

Nähepp. Dags för blöjbyte och sängen!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anna

Prova ha lite salladkrydda eller aromat på keson :)

2010-05-20 @ 08:06:08
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Emma & Theo

Hehe nepp ;) och du ang viktuppgång och bebisar så hade Theo gått upp 450 gram på en vecka nu 0:) hihi ingen matbrist här inte höhö!

2010-05-20 @ 13:20:05
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: W - ung tvåbarnsmamma

du får vara försiktig med att hoppa och arbeta med magen så du inte får livmoderframfall och magmusklerna går sönder, pratade med dem på gymmet om det. man ska vara riktigt försiktig med just det och hoppa.



varför vågar du inte sola pga bristningar? jag gör det hela tiden . :p

kram

2010-05-20 @ 16:00:48
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0