Vad tänker hon med???

Jag har dragit upp en liknande sak förut men jag måste göra det igen...
I helgen så såg jag på 16 and pregnant, det var en tjej som fått en liten bebis och när den bara var typ 1 månad? Kommer inte ihåg hur gammal den var aja iaf, så får hon för sig att göra vadå? .... Jo rida MED ungen???



När hon suttit typ 30 sekunder på hästen blir hästen nervös och orolig så den börjar röra sig konstigt och det syns att den skulle kunna skena iväg med dem när som helst.

Vafan tänkte hon med? FÖR DET FÖRSTA, så kan hon ramla av med bebisen och landa fel, för det andra så kan hästen helt plötsligt bara lägga sig ner och få för sig att rulla runt. Då är det inte lätt att flytta på sig med en unge i famnen. och FÖR DET TREDJE, det GUPPAR som FAN när man rider, det är INTE alls bra för bebisen när den är så liten. Den kan få skador för livet.

Jag blir så frustrerad! Så säger hon " jag vill att mitt barn ska lära sig att rida". Okej ja om några ÅR kanske inte när den är typ nyfödd...

Jag blir alltid så irriterad och arg när jag kollar på detta program, i slutet av programet säger hon till sin kille " jag tänker fortfarande göra de saker som jag ville göra när jag gick i skolan. festa osv. för det har ju du redan gjort". Alltså... Om hon nu tycker så, så skulle hon inte skaffat barn förens hon gjort allt dedär. Nä nu tänker jag sura vidare, tycka synd om deras barn och vara glad att jag är som jag är haha



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Gud vad stört :s Tänkt så kastar hästen av dem och hon hamnar över ungen?

2011-04-13 @ 19:25:21
URL: http://calatalo.blogg.se/
Postat av: Ernst Kirchsteiger

Du har inte tänkt att det kanske är så att hon egentligen inte ville ha barn annars? :)

2011-04-13 @ 19:59:08
URL: http://evilsource.blogg.se/
Postat av: Cecilia carlsson

Såg att du länkat detta från din facebook för jag har dig som vän där, och ja usch jag såg detta avsnitt med, fy så hemskt! jag bara såg framför mig hur hon skulle ramla av och ramla på magen och stackars lilla barnet sitter fast i selen :( förstår inte vad dom tänkte, blev nästan förbannad på dom som filmade också att ingen stoppade henne. precis som du skrev, man såg ju klart o tydligt att hästen var osäker, men tur att killen sa ifrån tillslut iallafall.

Och ja, jag brukar också bli arg när jag ser detta program, men det känns som om det är ett program som vinklas väldigt mkt, dom framhäver nästan alltid de negativa i programen, alla bråk, intriger, eller problem, o sällan så får man höra från mammorna att dom älskar sitt barn o allt, utan de är nästan alltid vinklat från en negativ vinkel och i slutet säger dom ju alltid "för att förhindra tonårsgraviditet så......" som att programmet är meningen att få folk avskräckta från att skaffa barn typ, det känns ju också lite konstigt. Men ja, det är ofta jag också sitter och blir irriterad när jag ser det, iallafall när personerna i fråga tar 0 ansvar och man tycker nästan synd om barnet. ha de bra, kram /cilla

2011-04-13 @ 22:11:54
Postat av: N*

Vilken trevlig blogg:)

2011-04-14 @ 00:00:13
URL: http://nancykarlsson.blogg.se/
Postat av: Elly- mamma till Leon

Cilla: Ja gud, man såg verkligen det värsta framför sig. Och jag tyckte det var dåligt som du skrev av filmteamet att inte ens ingripa. OCh det är ju EXAKT som du skriver, de vill få fram allt negativt ist för det positiva, man undrar hur mkt det är som är upplagt och inte. Tycker bara att har man skaffat barn så får man finna sig i det och göra det bästa av situationen ist för att ångra sig...

2011-04-14 @ 08:39:13
URL: http://gravidnu.blogg.se/
Postat av: eedaaa

Åh herregud..

när jag läste blogginlägget så funderar jag på hur hon ens får behålla sitt barn?

2011-04-14 @ 18:18:49
URL: http://eedaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0