Vår tur- känsliga läsare varnas

Det är knappt att jag kan sitta här vid datorn och blogga, men nu har jag legat ner i ungefär 18 timmar.
SÅ vad hände igår? Jo runt 3-4 fick jag jätteont i magen, åt mat iaf ( limemarinerade tigerräkor och såndär färsk pasta) Sen blev det toabesök efter toabesök, det var min tur att få maginfluensa.

Dock så tog det ett tag innan jag verkligen var tvungen att spy. Usch, det kom från alla hål bokstavligt talat konstant. Och värken i magen ska vi inte ens prata om, jag blev bara sämre och sämre.
Sen hände det lite saker som jag inte tänker berätta här, men vi fick åka in med mig till sjukhuset.

Den korta sträckan från bilen till rummet gjorde att jag nästan svimmade, jag har nog aldrig någonsin haft så ont.
Fick inte gå in vanliga ingången på sjukhuset pga smittorisk, så vi fick gå in en annan väg, där rummet låg precis vid vägen. Jag fick inte dricka något, det var jättejobbigt, torr som fan i munnen var jag. Alexander tog med sig Leon hem och jag stannade där. vid halv 4 (?) inatt kom jag hem igen, fick åka taxi. och då hade jag inte behövt gå på toa på nån timme, men det första jag gjorde när jag klev innanför dörren hemma var att springa till toan o spy.

Jag hallucinerade när jag skulle sova vilket resulterade i knappt någon sömn alls. Jag kan ta ungefär 2 steg huckandes innan jag blir totalt andfådd. Ja jag tycker faktiskt synd om mig själv. Jag säger som killar när de är förkylda, de känns som om jag ska dö. Nu är det ganska lugnt. Jag dricker och har faktiskt fått i mig en clementin. Men just nu känns det som om de inte kunde bli värre, maginfluensa samtidigt som förkylning och mensvärk från helvetet. Och nu verkar det som om Alexander börjar bli sjuk. PLUS att jag har en förkyld liten herre som bara skrikit och tjutit hela dagen idag. Nu måste jag lägga mig ner en stund till, krya på mig inför en jobbig arbetsvecka.


Kommentarer
Postat av: Evelina

Fy fan stackare!! Krya på dig! :(

2011-12-18 @ 13:23:14
Postat av: Ema

uuuusch! jag sitter också hemma och har någon typ av magsjuka, har dock inte spytt än som tur är. det är fan det värsta som finns. läskigt att du fick åka till sjukhuset :/ minns förra julen när jag hade maginfluensa och jag svimmade på vägen till toan och vaknade upp på toagolvet helt nerspydd. tänk om jag hade landat på rygg liksom. usch, äckliga sjuka! hoppas du/ni blir bättre snart!

2011-12-19 @ 11:49:23
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0