Hur du får fler

Hur du får fler besökare till din blogg. Det är nått jag tänker skriva om idag.

Jag bryr mig inte om hur många besökare jag har, jag skriver för att jag tycker de är roligt och för att man ska kunna se tillbaka och se vad man gjorde för t ex ett år sedan. Största anledningen till att jag skriver är väl för att min och Alexander släkt/familj ska kunna se Leons utveckling och sådär, för allt berättar man ju inte när man ses.

1.Provocera. Folk ÄLSKAR att läsa bloggar där folk provocerar eller snackar skit. Det är därför de läser just den bloggen, för att det är mycket skitsnack.
Men jag skulle ALDRIG sjunka så lågt att jag skulle börja snacka skit om folk på min egna blogg, där går gränsen.
Vare sig man provocerar för att man vill ha fler besökare eller inte, det är skitsamma. Men om du tycker att det är värt att få många ovänner och elaka kommentarer så GO for it.

2.Mycket bilder. Det är inte så kul att bara läsa egenom en text, så därför ska man ha med bilder i alla inlägg.

3.Skriv inte för långa inlägg, folk orkar inte läsa det. ( om det inte är dina vänner+familj som ska läsa)

4.En hobby. Alltid bra att man har en hobby att skriva om och ta bilder på. T ex Fokis blogg som jag älskar, t ex hennes intresse för foto, kläder och naglar.

5.Visa vad du köpt. Av nån anledning gillar folk att läsa om vad man köper haha, kläder osv.

Det finns ju hur många punkter som helst men det här är dem första jag tänker på.
Vad tycker ni och varför bloggar ni?

Ni som har bloggar, skriv gärna era åsikter och berätta om varför ni bloggar. Det är superroligt för mig att läsa!
Skriv på nu.


Kommentarer
Postat av: Ernst Kirchsteiger

Ja bloggar bara musik, mest för att slippa leta upp alla länkar sen i efterhand och sen att givetvis dela med mig av vad jag tycker är bra... sen att jag har kanske bara en 5000 följare gör mig inte så mycket. :)

2011-03-20 @ 12:15:17
URL: http://evilsource.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kör samma stil som du :) jag har min syster i USA, min pappa i Skåne osv, det är kul att dom kan följa vad som händer här :)

2011-03-20 @ 13:26:33
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Tova

Rätt intressant det där med vad som drar folk till bloggar, det viktigaste enligt mig är nog dock att vara "sig själv" och verkligen skriva om det som man brinner för :) sen är det ju så himla olika vad som intresserar läsarna; jag tycker t.ex. det är skittråkigt att läsa om vad folk köpt för grejer haha.



Jaså vad kul att du läst kinesiska, är nog ganska ovanligt!! Själv tycker jag det börjar bli riktigt svårt nu i min kurs, skulle nog va lättare om man reste till landet och lärde sig... ;)

2011-03-20 @ 16:50:21
URL: http://trasslet.se
Postat av: M

Jag bloggar för att kunna titta tillbaka och minnas vad man gjorde och hur man tänkte en viss period i livet. Så dåligt minne är väl största anledningen haha.. Sen är det också för familj och vänner, att folk ska kunna vara delaktiga i ens liv utan att för dne delen ringa varje dag. Och så är det ju för min skull, att kunna skriva av mig ibland:) Jag har slutat blogga och fått starta om på ny plats när trycket blivit för stort flera gånger. Kan inte hantera pressen av att ha för många människor som läser och granskar varje mening :( Men det är underbart när man kan skriva vad man vill och när man vill, för att tvinga ur sig inlägg även utan inspiration tar död på lusten ganska fort.

2011-03-21 @ 12:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0