Dagis dag 1

Idag var Leons första dag på dagis. Var bara där en timma, han fick leka, se sin plats och nya "lärare" haha. Fick även träffa några barn i hans grupp. Timmen gick snabbt så vi var snart hemma igen, jag börja direkt att storstäda för Leon hade somnat.

Vid 3 på eftermiddagen var jag klar och då kände jag mig som en urusel morsa som låtit Leon se på när jag städat halva dagen haha ( han har ju lekt samtidigt såklart) så jag tog honom till lekparken och gungade, sen satt vi på uteplatsen på en filt och lekte med en massa leksaker. Leon fick sitta i skuggan medans jag satt i solen och solade och läste min nya favobok.

Alexander skulle ju ha slutat vid 3 idag var tanken med han fick visst JOBBA över som VANLIGT! Åh va trött jag är på dedär nu, Leon får knappt träffa sin pappa vissa dagar, jag klarar mig men jag tycker synd om både Alexander och Leon. Väntar på bättre tider. Vet inte när han kommer hem, han har ju snart jobbat över i 3 timmar, jag är hungrig men vill inte laga mat förens han kommer hem.

Så jag får väl summera denhär dagen; Dagis jättebra, bra med storstädning, saknaden av Alexander stor även jobbig. Leon har inte varit på bästa humör nu på eftermiddagen heller, ätstrejkar och surar. Men nu är han som vanligt igen, hoppas på att han vill ha sin gröt sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0