frukt, frukt bara frukt

Leon har feber idag igen, när ska detta sluta? aldrig känns det som. Han är iaf pigg och glad, de är ju bra det.
Äter gör han som en häst också, finns inget stopp på honom haha.

Han får mycket frukt, 1 banan, 1 kiwi och lite apelsin  varje dag. Ibland mer, det är tur att han älskar frukt.
Bättre än läsk, godis och ostbågar som vissa ger sina ungar på typ 1-2 år. Helt sjukt tycker jag, men ja det är jag.



Äter era små mycket frukt?

Idag har jag bara tråkiga saker inplanerade. Har 3 ställen att åka till, nervös är jag också. Fy.
Tur att man gör sånt så sällan. Pappa och Leon ska vara hemma sålänge, men jag hoppas vi kan gå ut lite så Leon får lite frisk luft.


Kommentarer
Postat av: lovisa

Har du haft en bra dag?:D

alldeles snart publicerar jag vinnaren av en valfri vara från brandsinfashion.com, så kika in under kvällen för att se om DU vann:)

2011-05-31 @ 15:49:27
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du vet väl om att om man äter för mkt frukt så får man ett sjukt sötsug, och har man för mkt sötsug senare i livet när man kan ta för sig själv så kanske man vill dämpa det med ngt sött, t ex socker i olika former, vilket kan leda till diabetes.

Bättre att du ger han skinkvikar eller ostbitar som han håller sig mätt på längre + att det inte ger någon märkbar blodsockerhöjning :)

2011-06-02 @ 18:09:35
Postat av: Elly- mamma till Leon

Svar till Anonym:

jaså, nä de visste jag faktiskt inte, men ska tänka på det. Han får skinka och ost på smörgåsen när han äter mellanmål så blir nog lite tjatigt med ännu mer skinka hehe. Han får bara frukt till frukost o kvällsmat efter gröten :)

2011-06-02 @ 20:26:43
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0