Vilken helg

Hej igen, mina trogna läsare!
Haft en ganska händelserik helg. I fredags åkte vi hem till mina föräldrar, käka lite chips och kollade på Idol.
På lördagen gick vi upp tidigt (4.30) för vi skulle till Ullared.

Lite mer än halvvägs påväg till Ullared blev vi stannade av polisen för en kontroll (alla blev typ de) sen när vi skulle köra iväg så börjar bilen plötsligt hacka som f*n och en motorlampa börjar blinka. Yey!
Så det blev bara att stanna och kolla biljäveln. Luktar konstigt i bilen, ringer lite samtal om råd.
Vi fick helt enkelt köra vidare, jäkligt sakta. Vi kom fram till Ullared, jag mådde illa som fan av nervositet och stress.

Det var ju sådär kul att handla på ullared när man var över 30 mil hemifrån och inte visste vi om vi skulle komma hem med bilen heller. Men vi hittade en hel del ändå, man vågade ju inte köpa så jättemkt med tanke på att det kommer kosta att laga bilen också.
När vi skulle åka hem körde vi sakta och säkert, hem kom vi. Det var det enda jag tänte på den dagen och att jag bara ville hem till Leon. Tackar gud för att vi kom hem säkert.

Leon hade iaf inga bekymmer hos mormor, fullt upp med pepparkaksbak.



Gullepojk! Smutsig i hela ansiktet också haha!
Han hade varit superduktig som vanligt och haft jättekul. Han tycker alltid det är lika kul att komma hem till landet och busa. Tror barn behöver komma ut till skogen och leka av sig lite hehe.

Igår åkte Alexander ner till en kompis som fick kolla på bilen, tyvärr så får det bli en bilmekaniker som får fixa bilen. Handbromsen HELT kapput, sen att bilen hackar och luktar. Säkert superbilligt att laga, lagom till jul också.
Ännu bättre.

Nu ska jag käka frukost och glömma alla bekymmer för att titta på ett program fyllt av andra bekymmer, våra bästa år. HAH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0