Träningssnack

Jag blir typ tokig av att gå hemma förkyld, inte kunna träna. Eftersom jag skulle börja året med att träna järnet.
Jag har iaf hållt mig ifrån en massa läsk o godis osv.

Så istället för att träna så ska jag istället skriva lite om träning och kost.
Det är så många som missuppfattar både kost och träning. Många tror att man kan fuska till sig att bli smal (genvägar) men till 99% så funkar dem inte.

T ex lightprodukter, visst det är låga kalorier i lightprodukter, MEN de glömmer bort sötningsmedlet som gör att man blir mer och mer sugen på annat, som pizza, fet mat och godis. Sen är det mycket annat i light som inte är bra, det är fortfarande koffein i.  Och de som säger att det är bra att dricka kaffe ljuger...


tips
Hoppa över måltider. Det är extremt vanligt. Man hoppar över vissa måltider och tänker " då kan jag äta godis och dricka läsk ikv" FEL! Kroppen behöver regelbunda måltider för att hålla fettförrbänningen igång. Äta lite men ofta som sagt.
Vill man äta godis och chips en kväll, så hoppa inte över andra måltider för då tar kroppen tills sig av allt fett och socker när den väl får något i magen. Istället kan man äta som vanligt och äta mindre av det "goda".

Träning De flesta som vill gå ner i vikt och ska börja träna kör bara kondition. Det sägs att det förbränner mer och att man blir smalare. De glömmer bort styrketräningen. Men egentligen så ska man köra både stryketräning och kondition det är det bästa sättet.

Muskler väger mer än fett, tjejer är rädda för att bli "biffiga" när de styrketränar och därför bara kör kondition.
Men sanningen är att tex 100 gram fett, mängden är nästan dubbelt så stor som 100 gram muskler. sjukt ju!

sådär nu har ni lite att läsa!


Kommentarer
Postat av: Johanna - mamma till Leia

sv: va kul att höra!



Va bra med lite tips! Sånt behöver jag. Försöker mig på ett sundare år på många sätt, delvis detta med att äta ordentligt. Svårt det där.

2012-01-05 @ 19:10:17
URL: http://johannaostblom.blogg.se/
Postat av: Thess

Ja nu är vi friska och hemma, så skönt att komma hem när man vart borta länge. :) jag måste verkligen komma igång med min träning, bara så tråkigt att träna själv. :P

2012-01-05 @ 20:09:07
URL: http://linoubli.blogg.se/
Postat av: idur

det är visst bra med kaffe! ;) Men inte i de stora hela, men de lindrar och minskar procenten till glömske sjukdomar, som alzheimers o så :D o de är alltid nåt för er kaffeälskare där ute!

2012-01-06 @ 00:00:20
Postat av: Elly- mamma till Leon

som du säger Ida, i de stora hela är de inte bra ;)

Plus att de gör mer dåligt än bra med kaffe, de kan framkalla andra sjukdomar ist :)

2012-01-06 @ 09:31:20
URL: http://gravidnu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0