Hmkläder är för fattiga

Sitter här svettig o lite trött efter dagens träning på actic, dock så hade jag kunnat träna ännu mer men alla springband + crosstrainers var ju upptagna... chillar lite här innan duschen


En sak jag bara MÅSTE få skriva om, lite kul faktiskt. En person som har en "ok" lön, som inte lägger alla sina pengar på märkeskläders osv blir t ex känd på sin blogg och tjänar plötsligt mkt mer pengar än tidigare, bara för att lönen blir förändrad så blir personen det också. Förut var det ok att köpa kläder på HM, men så fort man blir lite "rikare" så är HMkläder för "fattiga" människor. Och de skryter om priset på sina kläder/väskor eller vafan de har köpt. Varför?
Jo för att showa för alla hur mkt pengar de har. Jag tycker helt ärligt att det är sorgligt. De ser ner på personer som hellre lägger ner pengar och tid på familjen än på nått så obetydeligt som kläder...
Livet är inte kläder... Livet är inte pengar? Livet är väl att må bra, vara lycklig, ha en familj?

Missförstå mig inte nu. Jag älskar själv kläder, men jag ser inte ner på folk som köper sina kläder på HM för att det är billigare så man kan göra annat roligt. Nått jag verkligen tänkt på är att de flesta bloggare har otroligt onödigt mkt snygga kläder, men har ni sett hur de bor? De bor ju förfan i ett råtthål! Många som bor hos sina föräldrar eller i en skiten liten 1a för de har inte råd med något annat för de lägger ut för mkt på kläder. Jaja, vill man bara se bra ut o bo på en madrass så fine. Haha, lite onödigt inlägg kanske men det var dagens åsikt...
ciao


Kommentarer
Postat av: Thess

Jag köper inte enbart mina kläder på H&M bara för dom är billiga, dom är snygga med. :) jag älskar H&M kläder. :)

2012-03-20 @ 18:16:23
URL: http://linoubli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0