Little big planet

God eftermiddag!
Idag är de lördag och de är regning och disigt typ.
Ville gå ut lite idag men de ser inte lovande ut :/

Kanske kan gå till affären iaf. Jonzi och jag bestämde oss för att baka snickers i helgen, så de hoppas jag att vi ska göra antingen imorn eller idag.
Så jävla gott med snickers så de är inte kloookt.

Min Minna Mink ska flytta hem till västervik igen :D Weeey va glad jag blev! Imorse fick jag en askonstig känsla o bara tänkte " åh va jag saknar min lilla Minna :(" Sen några timmar senare fick jag "beskedet" att hon ska flytta tillbaka!
Så ja i veckan ska hon va hemma nästan hela veckan då ska jag bjussa på lite hemmagjord snickers haha!

På måndag ska jag till amf också blääää va tråkigt. ska antagligen prata om praktik. Vill inte praktisera!
Jag känner verkligen nu hur lat jag har blivit! Jag orkar ingenting så de kanske ändå är dags att jag börjar göra något.
Jag ska iaf söka praktik på ett dagis här i närheten, då lär jag mig ju lite om barn också:D haha!

Men annars vet jag inte va som händer i veckan faktiskt. SKa ringa o klaga lite på mitt jobb tänkte jag iaf.
Sen söka praktik såklart. Om jag nu ska praktisera hoppas jag verkligen att jag får praktikplats här på dagiset.
Hoppas hoppas! Då kan jag tillomed gå hem o äta på lunchen!

En sak som är helt sjukt med amf är hur de "behandlar" gravida. En kompis till mig va tvungen att söka jobb när hon va i 8e månden och då va hon ändå sjukskriven 50 %. Alltså?
Hur tänker de? Tror de verkligen att de finns jobb som tar in folk i 8e månaden? Som bara kan jobba typ en månad till som sen ska va mammaledig? plus att de bara va 50 % också. Jävla idioter.

jaja, vi får se hur de går.
Jonzi sitter o spelar little big planet och jag sitter o skriver här. Kul... JAg vill göra nått innan jag blir tokig?
Jag får väl sluta skriva och röra på mitt feta arsle!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Tova

Hehe jaså ;) ja, min sambo hoppades lite i början att det var en tjej... men sen när vi fick veta att det var en pojke blev vi självklart glada över det också :)

vi var så jääkla nyfikna och ville veta, men i vissa kommuner tillåter de ju inte ens att man får veta könet. tycker personligen att det borde vara upp till föräldrarna...

kramar

2009-10-03 @ 15:34:02
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Philippa - bebis i december

söka jobb måste man göra fram tills förlossningen om man inte blir heltidssjukskriven, tyvärr... men däremot brukar man få mildare regler kring vart man måste söka osv.

2009-10-03 @ 18:49:21
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men Af e helt knäppa kan jag ju säga.. för när jag va gravid så va jag tvungen att söka jobb o vara inskriven tills den dagen då jag hade min dotter i famnen då jag avskrev mig.

2009-10-03 @ 23:15:22
URL: http://cammmie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0