Happiest time in my life! <333

Weeey va glad jag är just nu! Oron är borta! visst finns den kvar men inte på samma sätt längre.
Var som sagt på gyn idag för att göra ett ultraljud.

På morgonen va jag så sjukt nervös. Timmarna gick så otroligt segt. Skulle dit vid 3.
Kom iaf dit till slut. Satt i väntrummet med älskling och väntade oroligt. De kom en kvart för sent :/

Först ställde de lite frågor o så sen va de dags. De som gjorde mig förvånad va att tjejen som skulle göra de sa " Då kan du ställa dig bakom skynket och ta av dig underkläderna." Whaaaat tänkte jag.
Jaha sa jag med en frågade röst? Så de blir ett vaginalt alltså?

Ja de får de bli svarade hon. Jag gjorde som hon sa, först så undersökte hon mig och allt såg bra ut.
Hon kände också på min livmoder och den hade blivit större.

Sen kom den där läskiga saken som faktiskt liknar en dildo.
Hon smörjde den med glidslem som de heter blää. Sen visade hon själva "tvn" där man ser bebisen på.
Först såg jag ingenting! de såg tomt ut! snacka om att jag blev rädd!
Men till slut så kom de fram en liten liten bebis på tvn!

Går inte ens att förklara min lycka jag kände just då!
Hon visade allting och sen sa hon att hon såg hjärtat slå! Va vart ser man de sa jag?
Älskling kunde se det men inte jag? Men åååh jag vill med seee!
Till slut så jag hur de liksom flimmrade! Och sen såg jag navelsträngen som "pumpade".

Just att se barnets hjärta slå, oj vilken känsla. De finns faktiskt nått i min mage!
Jag såg både fötter, och händer, ansikte och den lilla rumpan!
Hon skulle mäta bebisen då bebisen plötsligt rörde sig hur mkt som helst.
Oj va han sprattlade! Till slut fick hon en relativt bra vinkel där hon kunde mäta.
Hon fick fram att jag va i vecka 12 (11+6) och jag trodde de va vecka 13 ( 12+4).
Men ganska bra räknat ändå tycker jag. en vecka mer el mindre:P

Så idag ville vi fira lite. Så vi gjorde pita när J jobbat klart. De va gott! orka dock bara 1.5 pitabröd.
Åh jag är så lycklig! Skulle de hända nått nu skulle jag gå under!  Men är säker på att de kommer gå bra!
Här får ni en bild på bebisen :D



Haha tyvärr så gick de inte så bra att ta kort på kortet men men.
Bebisen ser man framifrån och inte från sidan som man brukar få se.
De 2 prickarna man ser längst ner är knäna, de 2 prickarna där uppe händerna sen huvudet:D
Huvudet är på sidan så man kan se käken :P

Jaja nu ska jag se idol!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - bebis i december

11+6, då är ju 12 veckor avklarade, då ska ju risken för att något ska hända vara minimal... :)

första rörelsen man ser bebis göra på ul är ju så underbar... :P

2009-09-29 @ 20:27:18
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

sv: första sekundrarna på vårt ul så rörde sig inte bebis alls, jag blev livrädd och sedan sprattlade det till och efter det var h*n inte stilla en sekund typ.. :P

2009-09-29 @ 20:31:15
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

Sv: nja, jag kände inget förens över 1 månad senare.. ;)

2009-09-29 @ 20:45:31
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

inte ens när jag försökte inbilla mig :P (glömde ju skriva det)

2009-09-29 @ 20:59:07
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ååh va kul :D Grattis än en gång Ellen, ska verkligen följa din blogg och jag håller tummarna för att allt ska gå jätte bra, vilket det abolsut kommer göra också :D Kram på er!

2009-09-30 @ 08:20:52
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: X

Åååh vilken söt liten beebis! Kan tänka mig hur glad du är nu! Önskar att jag kunde få känna likadant. Ska till MVC idag och får då förhoppningsvis höra hjärtljuden.. Spännande =)

2009-09-30 @ 08:34:27
URL: http://egologi.blogg.se/
Postat av: Amanda Holm

Åhh grattis Ellinor!! haha såg bilden på Tonys bdb och vart helt stum! Gud så roligt! Hoppas allt kommer gå bra, som jag absolut tror det kommer göra ;D Kramar

2009-09-30 @ 22:30:47
URL: http://amandaholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0