Äckligt med "slemmisen"...

Goddagens!

Oj va trött jag är idag. Har ändå sovit relativt länge men ändå är kroppen tung och slö.
Inatt har jag haft "mensvärk" i ryggen så jag hade bunkrat upp med kuddar som ett extra stöd, de hjälpte!
Slemproppen fortsätter komma (?) Kommer i omgångar. Har läst att de är normalt att den kommer under några dagar, men de känns ju lite läskigt. Och äckligt!

En annan sak som är lite annorlunda nu mot "slutet" är att jag är nästan hela tiden hungrig?
Eller kanske inte hungrig men känner att jag vill ha nått hela tiden och så har jag inte kännt under hela graviditeten.
Haha de kommer nu liksom. Kanske ett sätt för kroppen att göra sig redo?
Äta mycket så man har energi när allt är dags, samma sak med vila.

Försöker intala mig själv att förlossningen inte kommer sättas igång om inte kroppen får vara helt utvilad och redo, så de som gäller nu är att VILA VILA VILA! Och ÄTA ÄTA ÄTA! Haha nää.
3 dagar kvar till BF!

Igår va jag på mvc, de mesta såg bra ut men inte allt.
Hade lite äggvita i urinet, men BM trodde de berodde på att slemproppen lossnat.
Sfmått 37- låg över kurvan!
Bebisens hjärta 125 slag/min
Vikt sammanlagt 14 kg.
HB 113
blodtrycket- hörde inte va hon sa haha.

Bebisen har inte fixerat sig än heller den busen, men BM sa att bebisen kommer antagligen göra de precis innan förlossningen så de va ingen fara. Hon sa också att bara för att h*n inte fixerat sig så betyder inte de att bebisen kommer senare. skönt att höra!
Fick en tid tills nästa vecka, får hoppas att jag slipper de besöket!
Så bebis kom ut nu!

Får lite panik nu, de är massa saker som behöver göras här hemma. Tvätta, dammsuga,diska, tvätta fönstren och annat.
Men de känner jag att jag inte orkar! Jag behöver min vila just nu känner jag. Men mamma sa att hon kanske skulle komma in nån dag  i veckan och hjälpa mig. Älskling och jag ska åka o köpa lite grejs till förlossningen också.
Godiiiis och nått att dricka. Kan tänka mig att de är guld värt under de sega timmarna.

Ojoj! Nu bara skriver jag på haha, ska lägga mig i sängen och kolla på en myysfiilm!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: ida

åh vad spännande!!:)

Det är ju på G nu, så din bebis kommer nog inom tre dagar alla fall:)



Och du, det där med godis o dricka, det lär du nog kasta iväg när du ligger på förlossningen;) lycka till

2010-04-13 @ 12:16:28
URL: http://idaamagdalena.blogg.se/
Postat av: Emma

hihi jaa man kan ju alltid hoppas :) han väger ju redan över 3 kg så han är ju inte liten c(: kramar / Emma & mini-me

2010-04-13 @ 13:37:22
URL: http://littletoddler.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 40 <3

aww ja det är inte så mysigt kanske, men hur vet man att det är slemproppen? På morgonen rinner det lixom lite av mig, slemigt som mycket flytningar, ursäkta detaljerna:P hihi!



Kramar

2010-04-13 @ 17:35:50
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Äwiiis - Gravid i vecka 40

haha men de e endå kul när folk gissar :) ja har hela tiden haft lite svårt å tro på att det är en flicka där inne, men de vore en rolig överraskning, för konstigt nog så skulle ja känna det så haha.

Oj ja du det har säkert kommit fram, är så kass på att svara på kommentarer nu för tiden, är så trött å ids ja inte svara på en gång så brukar ja inte alls orka , men ja försöker endå:) Roligt å "konversera" så här emellan när man¨känner att man har ro å sitta.

Jo det har den, lite smått iallafall !

2010-04-13 @ 18:21:44
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: freja

kolla gärna in min bebishörna! :D ..gäller att vara påhittig när man bor i en skokartong!

2010-04-13 @ 20:23:32
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Anna

Å vad jag minns den där väntan! Min slempropp lossna två veckor före förlossningen, det var nog typ hela samtidigt o jag bara asgarva ;D



Jag tycker du gör helt rätt i att vila. det kan behövas! Dom brukar väl säga att en förlossning är som ett marathonlopp? Alltså i kaloriförbränning och hur mkt man jobbar lixom..



Jag hade oxå tagit med mig saker att äta o skit, men det försvann ju från huvudet, däremot hade jag sån där poweraid eller vad det heter, energidryck iaf.. Förlossningen var så jäkla lång för mig så det var tur jag hade den... Ta med en till Jonzi oxå ;)



2010-04-14 @ 07:49:39
URL: http://ludiicrous.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 40 <3

Ja men det måste det ju ha varit då!! Wiie snart är det dax! Känner du något annat?

kramar

2010-04-14 @ 10:49:59
URL: http://jhfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0