Dessa "kärleksränder" gör mig vansinnig!

Åh snälla "kärleksränder" som man så fint kan kalla dem, SLUTA väx på min kropp!
Jag blir så arg och frustrerad. Jag har klarat mig bra under hela graviditeten från dedär jäkla bristningarna fram tills nu.
Varför kommer ni nu? Och inte är de lätt att se dem heller, de dyker upp när man "råkar" kolla sig extra noga i spegeln.

Jag har iaf försökt att förebygga dem. Smörjt och druckit mkt vatten under grav. De kom ändå.
Visst jag kanske hade fått många fler om jag inte smörjt, men de är klart man blir irriterad.
Och jag VET att de finns inte en person på denna jord som tycker bristningar är fint! Den kommentaren har jag fått en gång men de är fan inte möjligt.

Okej, jag är gravid då får man ta sånahär smällar, men man måste ju få bli sur över de?
Många har turen att inte få EN ENDA bristning. Kolla bara på min mamma, hon fick inte en enda.
Men men, varför skulle jag ha sån tur? Jag är riktigt sur nu! Jag får väl helt enkelt bara vänta o se hur de kommer se ut om ett år eller så. Får väl i värsta fall göra en hudtransplation. HAHA. Nää så illa är de inte, jag överdriver kanske lite.
Men jag blir bara så ledsen och deprimenad, om bebisen kunde komma nu så skulle jag glömma dessa "besvär".

BILDEN ÄR TAGEN FRÅN GOOGLE



Jag kanske inte ska va så sur då? Med tanke på att de finns dem som har MKT värre.
Jag är inte ens i närheten av denhär personens bristningar, men hur som helst så är jag butter idag...

För er som undrar så ångrar jag inte för ett ögonblick att jag blev gravid, jag skulle göra om de även om jag visste hur min kropp skulle förändras. Bristningar är "bara" en bagatell och bleks med tiden. Men tyvärr så kommer jag aldrig tycka mina bristningar är fina!
Ciao!


Kommentarer
Postat av: W - ung tvåbarnsmamma

wow det där såg läskigt ut, trodde det var din. blev lite häpen. :P



jo men det är ju så att förlossningar oftast blir enklare om livmodern arbetat lite,mycket,mellan innan. =)

hehe aa det är så olika vilka som känner det och inte. man uppfattar det väl inte som något när det väl kommer. =)



kram

2010-04-07 @ 15:49:26
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv: Tack så mkt! :D

snart är det din tur :D:D

2010-04-07 @ 17:18:01
URL: http://alexxlundin.blogg.se/
Postat av: bella

Jag förstår vad du menar! Jag fick några på röven, som tur var gick dom bort, men fan vad jag tjöt och så badade jag i idominsalva, men fan dom bleks ju annars! Sen får du ju något för det, ett barn :)

2010-04-07 @ 21:46:23
URL: http://bella.nu
Postat av: Äwiiis - Gravid i vecka 39

ÅH JA HOPPAS ja slipper, hittils har ja bara nån liten bristning på boobisarna men dom syns inte som tur är å dom fick ja redan i v 17..

hhaha mmm.. kalori ladda som fan !

2010-04-07 @ 22:49:01
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: Äwiiis - Gravid i vecka 39

jodu:)) å glass i stora lass..haha.

tycker fan den där magen på bilden såg läskig ut. Ja hade inte avstått från mag operation om ja hade haft de så där illa.. huvva ser ju ut å göra helt ont juh !

2010-04-07 @ 23:25:55
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/
Postat av: Sarah

Du, jag har sett en ÄNNUVÄRRE bild på brisningar på magen. Den bilden fick mig nästan att må illa alltså..

Hittade den på någon blogg vars "ägares" mage bilden var på..

Kopierade den faktiskt och detta kanske är elakt, men de bristningar jag har (får det jättelätt!!) är inte ens i närheten så jag mår sjukt mycket bättre av att se denna bild XD

2010-04-10 @ 23:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0