Skakar i benen

Idag har vi verkligen haft tur i oturen!
Blir helt tårögd när jag tänker på det.

Jag och Leon satt i soffan och kolla på tv i morse. Han ville inte sitta så han fick stå mot soffbordet och leka med sin vattenflaska som stod där.
Jag skulle gå fram till tvn och på golvet hittar jag ett såntdär PYTTELITET batteri ni vet, som man har i t ex leksaker.
Halva batteriet var borta och det låg pulver på golvet. Rätt som det är börjar Leon hosta, tappar andan och SPYR!

Jag får panik och fattar direkt att han svalt halva batteriet, ringer 112 och en ambulans kommer.
Vi åker ambulans till akuten där han blir röntgad och de tar kollar lungor och sådär.
Allt såg som TUR VAR bra ut och antagligen så fick han "bara" i sig lite pulver som han sen kräktes upp.

Jag vet inte hur mkt jag grät, och jag såg bara de värsta framför mig :(
Alexander var jätteledsen han också.
Usch fy, jag HOPPAS jag slipper göra om det.

När vi kom hem somna Leon och vi leta egenom tvrummet efter den andra halvan av batteriet.
Vi hitta de som tur va! Och om ni undrar var batteriet kom ifrån så kom det ifrån ett av Leons leksaker :/
Så resten av dagen har jag bara mysit med honom, usch tänk va illa de kunde ha gått :(

Nu ska jag leka vidare


Kommentarer
Postat av: Jennie

Åh fy va hemskt :S Tur att han fick upp det! Jag Hoppas han mår bra nu, bra gjort att du var så snabb med att ringa 112 också!

2010-12-28 @ 18:09:20
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0