Har tråkigt så får väl svara på lite frågor :D

När fick du reda på att du var gravid? Den 23 augusti, var då i vecka 6.
Blev det en chock?  Både ja och nej. Det var ju planerat från början.
Graviditetssymptom: Ömma och större bröst, illamåendet.
Hur gammal var du? Var 18 när jag blev gravid men hade hunnit fylla 19 när jag fick veta.
När har du BF? 16 april
Har du mycket halsbränna? Hade mycket halsbränna i typ vecka 27-29
Spydde du mycket? Ah konstant i 8 veckor.
Har du mycket foglossning? Ja tyvärr, både i blygdbenet och i ryggen. Haft sen vecka 14 ungefär.
Har du fått bristningar? På höfterna och lite på insidan av låren, men inte på magen...än.
Vilka är dina favoritkläder? T-shirts, leggings och långa tröjor.
Vad är din/dina favoriträtter? Hmm, de är olika. För ett tag sen va potatis, sås och veg.bullar väldigt populärt, men nu vet jag inte riktigt.
Vad är dina/din favoritdryck? Cola och vatten.
Vad tycker du inte om? Kött för jag är vegetarian, annars äter jag de mesta.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Ja verkligen! Innan jag blev gravid, kunde jag äta en viss rätt 3 ggr i veckan för jag tyckte de va så gott! Men nu har jag ätit de kanske 3 ggr sen jag blev gravid.
Har du sammandragningar? Ah, de kommer i omgångar. Vissa dagar mer än andra.
Mådde du illa? Ja? Jag svara ju förut att jag spydde konstant i 8 veckor?:P
Vilken sovställning är bäst? På sidan helt klart, på rygg går ibland också.
Har du mycket vätska i kroppen? Vet inte, kanske. Har inte blivit svullen nånstans än.
Hur är ditt psyke? De är olika, i början grät jag vädligt ofta, men nu är jag mestadels glad :)
Gnäller/klagar du? Haha, ja de förekommer en hel del av de. Men jag tycker man får de när man mår såhär dåligt.
Vad tror du det är för kön? En pojke, helt säker faktiskt. Vet inte varför men bara känner de på mig.
Vet du vad det var för kön? Nopp, vi ska ta de som en överraskning :D
Första UL: Var i vecka 13.
Första babyplagget/saken: Hmm, jo de va en overall typ. En grå lurvig. Var kanske i typ vecka 22 el nått.
Bebisens rörelser: Kände lite smått i vecka 21 ungefär och riktiga sparkar kanske vecka 22-23.
Hur ligger ditt SF-mått? Var exakt på kurvan hela tiden tills nu, då den låg strax under.
Är du rädd för något? Ja massor! Att bebisen ska dö t ex. Eller att jag ska få en svår och jobbig förlossning.
Hur vill du att din förlossning skulle se ut? Som alla andra? :D Snabb och smärtfri! Tyvärr så händer de mer el mindre aldrig, men drömma går ju haha.
Hur ser du på graviditeten idag?  Hmm, ja du... Som jag gjort hela tiden. Fråga mig igen när bebisen kommit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0