magen vecka 28 och "gravidfrågor" (27+6)

Idag har jag faktiskt haft besök av mormor och morfar, de va trevligt att de tittade förbi.
Dock så kan de ju komma med sina konstiga åsikter ibland. Som tex att de inte tyckte att jag skulle köpa möbler till bebisen för tidigt (ska köpa i februari). Och de va för att de kanske händer nått, därför är de inte så kul att göra sig av med sakerna sen men enligt mig så kan de ju hända när som helst.

Jag tycker inte de är för tidigt för att köpa de i februari ( har BF i april) vad tycker ni?
Haha Morfar han är rolig han. När de kom så kollade jag på top model, så vi satt oss i tvrummet där tvn va på.
Morfar verka bli lite intresserad av top model för han kolla på hela avsnittet haha!

Idag fick jag mina bilder som jag beställt! Wiihuu! Tog bara 2 dagar, jag älskar fuji! De är bäst!
Så jag har kollat egenom 300 bilder nu, gosh va kul man har haft i sina dagar :D
Så måste åka o köpa ett fotoalbum nån dag. Älskar verkligen foton. Jag kommer ta hur många som helst på bebisen när den kommer. Kommer framkalla bilder jämt!

Förresten så skrev jag ju faktiskt igår att jag skulle lägga ut bilder på tröjan/magen.
Så varsegod :)


HAHA! På första bilden syns de knappt att jag är gravid konstigt nog. Är kanske vinkeln som gör de?
Så detta är min outfit för idag. Älskar både tightsen och tröjan. Mmm myyys!

Vad har ni andra gravida kvinnor på er? Kör ni mest på mammajeans eller tights?
Mjukisbyxor? Svara gärna de är kul att läsa :)

Nu tänkte jag skriva lite frågor som jag tagit från min graviddagbok som jag fick från mamma :)

Vecka 28 :
Såhär känner jag mig : Täppt i näsan varje dag! Börjar få lite ont på sidorna av magen, ont i rygg.
Pga järnbristen så har jag ofta ont i huvud och blir lätt yr. Tröttare.

Det här tänker jag mycket på just nu: Planera om när möblerna ska inhandlas.
Tänker på UL i vecka 32 pga moderkaka i framvägg.

Sånt här oroar jag mig för : Mycket för bebisen just nu, blir nojjig såfort bebben inte sparkat/rört sig på länge.
Att navelsträngen ska fastna runt bebisens hals :(

Mina mest använda kläder just nu : Långa tröjor, t-shirts, tights och mjukisbyxor.
Mammajeansen kommer på då och då.

De vanligast kommentarerna jag HÖR jus nu : Tjockis! Frågor om jag börjar bli nervös.
Att jag har väldigt liten mage för att va i vecka 28. Och att det inte är långt kvar.

Det bästa med att vara gravid : Att bara veta att man ska ha en liten bebis gör mig överlycklig!
Köpa bebiskläder och förbereda. Känna sparkar och rörelser. Längta efter bebisen!

Det sämsta med att vara gravid : Att man får en massa extrakilo, finnar, bristningar, foglossningen, humörsvängningar, tröttare. Brösten ser konstiga ut. Att behöva vara orolig. Tänka på missfall eller att bebisen ska vara sjuk eller inte må bra. Järnbrist. Att jag knappt orkar vara ute och gå och röra på mig längre.

Det här längtar jag efter...
... att ha på mig: vanliga jeans! Linne och mina vanliga bhar.
...att dricka: POWERKING! Sen en öl skulle inte sitta fel heller.
...att göra: Att vara med bebisen! Kunna gå ut och gå med vagnen i de fina vårvädret!

DE FÖRSTA RÖRELSERNA :
Första gången jag kände bebisen röra sig i magen var den: Den 26/11-09
...när jag: satt vid datorn, kände småpuffar ovanför naveln.

Såhär kändes de: Som om något i magen sparkade/puffade på mig. Kände de ungefär 4 ggr.

Riktiga sparkar kände jag för första gången: Ungefär i vecka 21-22...
...när jag: Skulle sova. Kände de oftast när jag skulle sova på rygg, men nu känner jag de mer när jag ligger på sidan.

Den första person som kände rörelser utanpå magen var: Självklart Jonzi, sen Ottilia, sen Minna :)


Dehär va ett par av de frågor som står i boken. Skriver för varje vecka men då kommer inte alla dessa frågor!
Bara ungefär 4-5 st av dem :)
Redan imorgon så går jag in i vecka 29! Och om en vecka är jag inne på vecka 30!
Herregud så snabbt de går. Bara 12 veckor kvar nu!

NI som fortfarande inte har gissat på ett datum gör gärna de! Har BF 16 april...

Ha en bra dag så hörs vi!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tror den kommer 17-18 april ;) Hade ingen bättre gissning haha ;D

2010-01-22 @ 14:27:01
URL: http://whileyouweresleeping.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

jag hade mest mjukisbyxor... sedan hade jag två par mammajeans som jag älskade och växlade mellan..

tycker det är skitsnack det dina morföräldrar säger (ursäkta ordvalet men)... dels skulle bebisen faktiskt kunna komma när som helst och då hamnar man i en sådan sits där man inte orkar åka runt och fixa allt med möbler osv. och dels så tvivlar jag verkligen på att det blir lättare att gå vidare om man inte har några möbler osv om något mot förmodan skulle hända. och jag misstänker att ni kommer försöka igen isf

hmm, extra ul pga moderkakan i framvägg?? fuskigt :P hade också moderkakan i framvägg men inget extra ul där inte



gissar på 25 april (min systerdotters födelsedag)

2010-01-22 @ 14:33:56
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Ema

jag slår till med en gissning på den 22 april :D vad får jag om jag vinner? bebisen? hahaha, nej jag bara skoja såklart :)

2010-01-22 @ 14:37:46
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

Sv: det händer ju tyvärr ja... och sedan har man psd fram tills barnet är 6 månader MEN psd är oerhört ovanligt i sverige och absoluta merparten av alla missfall sker innan v.12, efter v.23 klassas det tydligen inte ens som missfall utan dödfödsel och det är oerhört ovanligt det med. och säker kan man aldrig vara så hur ska man då göra? skita i att köpa något för det kan ju gå åt pipan ändå.

då kanske du hade moderkakan långt ner då, framvägg är ju väldigt vanligt (och bm på rul för oss fick oss att tro att hon tyckte det var det idealiska också för barnet, fråga inte varför :P ) men vissa har moderkakan nertill så den ligger för livmoderhalsen, oftast flyttar den sig dock

2010-01-22 @ 14:50:34
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Philippa - mamma till Therese

du har en award att hämta i min blogg

2010-01-22 @ 18:08:31
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: 18åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

Jag kör på tights! ;) Det bästa som finns, haha. Och tycker absolut inte det är för tidigt att köpa möbler, vi har BF 10 april och vi köpte möbler för länge sedan. Har dessutom en fixerad bebis och mycket förvärkar så 2 månader innan BF vill jag ha allt hemma just in case.

2010-01-22 @ 18:11:32
URL: http://frusofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0