På bättringsvägen!

Åh äntligen är jag på bättringsvägen!
Igår tog jag bara alvedo 2 ggr, en gång på morgonen och en på kvällen...
De va ju inte mkt!

Sen idag så har jag ingen huvudvärk alls och idag har jag inte tagit en enda tablett. BRA VA?!:D
De enda som är irriterande är lite ont i halsen men de kan jag stå ut med.
Verkar som om de är flera som är på G att bli sjuka. usch!

Jag blir ALLTID sjuk nån gång under perioden jan-mars, så nu vet jag att jag antagligen slipper de.
Jag brukar nämligen bara va förkyld en gång. Så håller tummarna.

Imorse blev jag arg dock! Jonzi åkte till jobbet 6.50 och då pussar han mig som han alltid brukar innan han åker.
Så när han pussa mig så tänkte jag äsch vafan kan lika gärna gå på toa och kissa så jag slipper vakna sen.
När jag la mig igen hade jag hunnit piggna till lite men inte så mk att jag orka gå upp så jag låg och försökte somna.
När klockan blev 9.00 så satt jag på tvn, en halvtimme senare somnade jag. Vid halv 12 vakna jag och va hur trött som helst. Jag orka knappt gå upp men kände mig illa tvungen...

hatar sånna morgnar! Anledningen till att jag inte gick upp ist för o sova är för att går jag upp tidigt så har jag INGET att göra eftersom Jonzi ändå jobbar. men nu är jag uppe iaf! har hunnit äta frukost också.

Hur länge sover ni om dagarna? När ni är lediga och på helger?

Jag tänker ju faktiskt nu också att jag ska passa på o sova länge medans jag kan.
Men en bebis går de ju inte o sova hur länge som helst.

Haha bebisen har fått för sig saker inne i magen känns de som.
Ist för o bara sparka så puttar h*n sen håller kvar foten och trycker som bara den. haha de känns lite kul.
Under hela tiden jag va vaken imorse så levde den apa där inne haha. Jonzi säger hela tiden att de är en zlatan som ligger i min mage för att h*n sparkar så mkt och att han/hon kommer bli ett fotbollsproffs xD
Får se vad för hobbys bebisen kommer få när den växer.

kanske hästar? eller musik... Finns hur mkt som helst. Ska ta vara på tiden då man inte behöver skjutsa barnet överallt, träningar, kompisar osv haha. Vet ju hur mkt jag tjata på mamma o pappa att jag skulle iväg hela tiden.
Åka till kompisar o så. Usch va trötta de va på mig haha!

Nää ni nu ska jag bädda sängen och byta lakan.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Philippa - mamma till Therese

jag sover så länge jag kan, oftast går jag upp kring 11 numera, med en mat"rast" vid 6-7 snåret för Tess del, sedan sover hon större delen av dagen (normala dagar iaf)

skickade du hit din huvudvärk eller? har fått världens värsta huvudvärk idag så jag är verkligen inte mänsklig, tur att Tess accepterar att ligga själv på sin filt idag

2010-01-10 @ 13:46:03
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Bella

Nu när jag är sjukskriven brukar jag bestämma dagen innan "imorrn är det sovmorgon" ca 11, om jag har något planerat brukar jag gå upp en viss tid.

2010-01-10 @ 19:04:57
URL: http://agb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0