Aouch my toe!

Sry för dålig uppdatering,men de brukar ju bli så på helgerna ibland.
Börjar väl med fredagen då.

Fredag: Efter maten drog vi till willys för att jag skulle handla inför lördagen.
Jag drog ju in själv såklart så Jonzi inte skulle se vad jag köpte hehe. Köpte även lite gott inför kvällen.
Kom hem och satt på filmen Stay alive, har ju sett bättre filmer om man säger så.

Lördag: Började dagen med en stadig och mysig frukost. Ciabatta i ugn, kokta ägg, olika sorters juice och olika sorters pålägg. De uppskattade älskling! Sen var de dags att fortsätta på tårtan som jag bakade botten till på fredagen.
Ojojoj va tårtan inte blev som jag föreställt mig haha, så blir de alltid?


Haha, och för att bevisa vilken godisgris min sambo är så gjorde jag en godistårta. God blev den iaf! Mumms.

Sen var de dags för att börja med maten. Gjorde baconlindad fläskfilé i ugn med kokt potatis, kantarellstuvning, varm majs och sallad. Jag själv åt lax med en kall sås.
Gissa om jag som är vegetarian blev stolt över vad jag åstadkommit haha. De blev tillomed bättre än lyckat!
Jonzi blev superglad för maten och han var mätt och belåten efteråt.

Några timmar senare fick han hugga in på tårtan! På kvällen hade vi tänkt åka o bowla för jag hade bokat en bana. Men de blev inte av för att Jonzi tyckte inte att vi skulle bowla i mitt "tillstånd" ( söt), han va lite orolig att jag skulle halka, eller sträcka mig. Så vi gick på bion Shutter island ist. Och den var värd att se. Kanske bäst att passa på att gå på bio nu innan bebben kommer också.

Söndag: Dagen börja RIKTIGT dåligt. Gick upp och satte oss i soffan för lite morgonmys innan frukosten.
Jag började bli sjukt hungrig så vi bestämde oss för att käka.
Glad som jag blev för att jag skulle få i mig lite frukost så SPRANG jag upp ur soffan, fasta med lilltån mellan en kant och fortsatte att springa. AJAJAJ! Jag vek mig dubbelt och SLÄNGDE mig rakt ner i soffan skrikandes. Jonzi börja garva för han fatta att jag slagit i tån, men inte att de var mer illa än han trodde.

Tån svullna upp och stod rakt ut till höger ( högerfoten) såg nästan bruten ut. Några timmar senare börja foten bli varm och svullen. Lika stor som en fotboll. Men inte åkte vi in inte, jag hatar sjukhus!
Mamma och pappa kom iaf på em för att fira lilla Alexander och han fick en STOOOOR smörgåstårta!
Så de mummsa vi på igår. Senare på dagen drog vi till grannarna thess och Jonas för att spela lite UNO och glo på film. Mysigt.


Detta är vad jag ser när jag tittar ner haha. Liknar ju nästan en basketboll :D
Foten fortsatte att vara svullen, så inatt hade jag foten på en hög med kuddar. Och idag är foten inte vacker.
Blå o lila. :( Så går de när man blir uppspelt för lite frukost.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Janni gravid i vecka 38 <3

aww så söt magen är!

Ja det är så skönt att jag kan ha mina vanliga jeans, dock bara dom som är riktigt låga :) hihi!



Kram

2010-03-29 @ 13:21:27
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Yoanna

Du tror inte tån är bruten då?

2010-03-29 @ 16:42:29
URL: http://varldenarstor.blogg.se/
Postat av: Janni gravid i vecka 38 <3

hihi ja verkligen, stoooor boll, helt underbart iallafall! kram

2010-03-30 @ 09:29:02
URL: http://jhfashion.blogg.se/
Postat av: Annie - Mamma till Leia

så fin mage:)

2010-03-31 @ 13:47:42
URL: http://ungmammie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0