internetlös för en dag

Som rubriken lyder, jag har inte haft internet på hela dagen. Jag har alltså inte kunnat vara inne på internet eller kolla på tv på hela dagen. Vi har internet till tvn också för er som undrar.
Enda dagen på hela veckan som jag är hemma så blir det såhär, varför?

Nu har jag iaf internet, men jag tackar nog också för en internetlös dag idag! Har fått en del saker gjorda.
*Tvätt/upphängning av tvätt
*Disk
*Matlagning
*Dammsugning
*Bytt sängkläder i vår och Leons säng
*Badat Leon

Och annat smått och gott. Har ju såklart lekt med grabben också.
Älskling sluta vid 4 idag så jag var inte ensam så länge.

Nu har jag precis lagt Leon och det börjat gå väldigt bra!

Kvällsrutin:

Runt 7-8 tiden badar jag honom lite snabbt ( barn blir trötta av bad)
Antingen innan eller efter får han gröt och tisse.
Sen släcker jag sovrummet och sätter på cd med visor och gosar med honom, tar på pyjamas+blöja.
Det tycker han är underbart!

Såhär har vi gjort i ett par veckor nu och det trivs han mycket bra med.
Många säger att det inte är bra att bada dem varje dag, men så är det inte för alla.
Jag har blivit rekommenderad att göra det till en kvällsrutin så länge inte Leon mår dåligt av det. Plus att det blir aldrig riktigt varje dag, nått kommer alltid emellan.

Imorn ska jag till läkaren ( usch vill inte!). Jonzi ska byta däck på bilen, sen åker vi och äter.
Handlar sen blir det av till mamma och pappa där vi ska sova över för första gången sen Leon föddes.




Mitt snuttegull <3

Nu ska jag strax duscha!


Kommentarer
Postat av: W - ung 3barnsmamma & Fotograf

det är inte bra att bada dem ofta när dem är nyfödda men din är ju 6 mån snart så det är en bra kvälls rutin och avslappnande för barnet huden torkar bara ut om man inte smörjer in med lotion/olja. det borde dem flesta veta :/



haha gullig du är! Kevin får gå på dagis 25 timmar i veckan alltså 5 timmar varje dag när man är mamma ledig, det är så för alla :)



kramar.

2010-10-22 @ 13:14:28
URL: http://dyrbarkarlek.blogg.se/
Postat av: M

det är icke bra att bada småbarn varje dag. men ett tips efter varje bad masera han med baby lotion det gillar dem benenn och armarna speciellt

2010-10-27 @ 21:07:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0