9 månader i livet

Idag blir min älsking 9 månader! För 9 månader sen låg jag på förlossningen med en färsk bebis!
Kan ni tänka er? Nu har han alltså levt lika länge som han legat i min mage.









Försökte mysa med Leon i sängen förut, men han ville hellre leka haha.
Lova er en 9 månaders lista, här kommer den.

Han har st 80-86 i alla kläder. Kan ha 74 i vissa bodys.

St 4 i Liberos blöjor men ska snart byta till st 5.

Väger nu ca 10 kg och är ca 74 cm lång.

Han sitter helt, vilket han gjort sen han va strax över 5 månader.

Kryper i full fart sen 8 månader. Ställer sig ÖVERALLT, klättrar ÖVERALLT.

Släpper ibland taget med båda händerna när han står, men han tycker de är för läskigt så de händer inte så ofta, men han står ofta med bara en hand.

Säger Dadda till pappa ibland. Och andra ord till allt möjligt. Pratar på hela tiden.
Gapar o säger AAAAAAAAH!

Har 2 tänder och 2 till påväg.

Förstår vissa ord, när vi säger lampa, tittar han på lampan. När man säger boll tittar han också.
Förstår även ibland när jag säger nej och ajjabajja.
Nu har han även börjat GE saker till mig, tar alltid upp sin röda lilla boll och ger den till mig. 1 miljon ggr haha.

Tar sin napp på nätterna ( SKÖNT!) har han gjort sen han va 7.5 månader.

Jagar Virus (katten).

Kan sätta i vissa klossar i sin låda. LÄttast är runda, fyrkantiga och stjärnor.

Äter gröt till frukost, inte en hel burk mat till lunch sen mellis som består av frukt och yoghurt, middag en hel burk mat sen kvällsmat gröt. Ammar fortfarande, morgon/kväll!

Går runt bordet, soffan överallt med hjälp av möbler.
Går om man håller honom lite lätt i händerna eller om han går med gåvagnen.

De va väl de mesta, har säkert glömt en massa hihi.

Nu ska vi åka och käka på resturang, får se vart det blir.
Ciao!








Kommentarer
Postat av: O.A

Han blir bara sötare och sötare! Vilken gullunge =)

2011-01-19 @ 19:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0