På bättringsvägen

Nu börjar förkylningen vända åt rätt håll. Blev bara sämre och sämre, men idag har jag mått bättre.
Helt frisk blir jag nog inte förens om några dagar, men jobba kommer jag iaf att göra.
 
Igår åkte jag ju och hämtade Leons hos mommo o moffa.
Vi hade jättemysigt. Vi åkte och handlade till maten (tacooos) så det mumsade vi på.
Mamma och jag gick ut i skogen och plockade svamp medans Leon var med morfar.
Denna vecka har vi nog plockat sammanlagt 10 liter svamp. Så vi har massor av svamp i frysen.
Åkte hem igårkväll och hade mys framför tvn innan pappa kom hem från jobbet.
 
Idag har vi städat hela lägenheten, eller JAG har. Älsk jobbar ju, och Leon vill inte direkt hjälpa till haha.
Mkt duktig om jag får säga det själv. Bytt gardiner, lakan, tvättat, skurat golv, diskat.
Ja allt som behövde göras.
Lägenheten såg ju ut som SKIT efter att målarna varit här. Om jag får va ärlig o fräck så ska jag erkänna att jag inte tycker att de gjort ett proffisonellt jobb. På uteplatsen så har de slängt massor av grejer i blomrabatten, pla 30tal stora spikar/skruvar. Färg överallt.
Inomhus har de spillt färg på nylagt golv, fönsterbläck mm utan att torka upp det. Sen har de inte varit speciellt trevliga heller....
 
Aja, på tal om annat. Har vi haft fina blommor i hallen hela sommaren (fått när jag fyllt år osv)
Och så fort jag måste slänga blommorna så blire skittomt, så jag köpte faktiskt plastblommor.
 
 
 
Ser ju inte jätteplastiga ut iaf. Nu ska jag ta en efterlängtad dusch.
2 veckor kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0