Får man vara lycklig hela livet?

Mätt och belåten, men med ryggvärk som inte gått över på 3 veckor.
Jobbat idag, efter jobbet blev det en PW till lekparken, sen fortsatt PW på vanliga rundan.
 
Läs rubriken "Får man vara lycklig hela livet?". Jag lever i ständig rädsla att något ska hända, något hemskt.
Jag är så lycklig nu (hur kan jag inte va) jag har egentligen ingenting att klaga över. Har finaste familjen som alltid ställer upp, ett jobb med bra arbetskamrater <3, kommit in på skolan i höst, och ja mkt mkt mer.
 
Jag tänker att man inte alltid kan ha sånhär tur, att nån gång i livet så kommer det rasa, ok de behöver det inte göra men vrf har jag sån tur? Jag är iaf mer än lycklig just nu och har varit i över 4 år.
Varför klaga på sitt liv när man ALLTID kan göra något åt det. Det har iaf jag lärt mig. Sitt inte och bara tyck synd om dig själv, det är ju ganska patetiskt. Gör något, man kan inte göra allt men man kan göra något.
 
Man kommer ingenstans om man bara gnäller, har jag fel?
Vissa har lättare för att få tex jobb än andra, de andra får helt enkelt kämpa hårdare.
Låt inte "de som tror sig va bättre" dra ner er. Det kommer bli erat fall.
 
Det som känns viktigt i mitt liv är min familj, det är pga dem som jag är lycklig.
Har man en sund familj, hur kan man vara olycklig då?
Självklart känns vissa dagar som om man inte vill göra någonting, man vill bara gräva ner sig.
ALLA har sånna dagar, men oftast när jag känner så tänker jag på det som gör mig lycklig. Min familj <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0