Julen slut...

Tjohejsan!
Hoppas ni alla haft en riktigt fin jul! De har iaf jag haft.
Bästa julen på länge helt klart. Mest för att Jonzi va med då såklart. Han jobba ju förra året men de här året va han min :D
Vi pyntade redan den 22e eftersom vi skulle åka iväg den 23e.
( klicka för större format)
Såklart så fick mannen i huset sätta upp stjärnan :)

Vi börja med att fira jul redan den 23e, då vi va hos Jonzis mamma Ulla. Kom dit vid ungefär 4 och pratade lite sen blev de mat. Strax efter de var de julklappsutdelning :) Sen på kvällen åkte vi hem till mina föräldrar eftersom min bror fyllde 25 år ! Så de blev firande med tårta och presenter.


mammas populära tårta som jag bara älskar ! Längtar tills Jonzi fyller år då de kommer bli den tårtan igen :D
haha jag bad Jonzi ta kort på min från sidan så man ser lite hur magen ser ut osv. Såhär ser jag ut i vecka 24.

Iaf, vi la oss och jonzi somna direkt men de gjorde INTE jag. Virus som var instängd i samma rum som oss ville bara inte va tyst och sova så jag fick stå ut med att höra honom, gå på lådan, äta, dricka, kraffsa på dörren och leka under sängen. Snacka om att jag höll på o bli galen. Jag somna iaf med mina pekfingrar intryckta långt in i öronen xD vakna dock 100 ggr eller så.
Tills slut blev de JULAFTON! Vaknade ganska tidigt och de lukta redan mat.
VI drog oss ner och åt frukost, sen gjorde vi iordningn oss för dagen.
Jonzi hade för en gång skull skjorta på sig vilket jag mer el mindre tvingat honom till. Men han va så stilig så :)

haha Jonzi va bara tvungen att göra fula miner hela tiden, här vet jag inte riktigt va han gör. kanske försöker se lite gay ut? :D  Haha godis fanns de ju så de räckte också.
Äntligen kom mormor och morfar så vi kunde äta de efterlängtade julbordet! Jag åt veg. bullar och korvar förstås.

Tog mat 2 ggr men gosh så mätt man va efteråt. damn.
Kort därefter blev de kalle anka och morfar gjorde som alla andra år. Somna i fotöljen.
Sen blev de lite efterrätt följt av julklappar.



Alla julklappar som ni ser på golvet var till mig och jonzi. Så vi hade ju lite att göra.
Bilden efter är på allt vi fick tillsammans och den sista bilden är de jag fick av min älskling.
tack så mkt baby! jag är så glad :D Tyvärr så tog jag inte kort på hans presenter. Får han göra om han nu vill de vilket jag tvivlar på hehe. Han fick iaf en drös med träningsgrejer, skivstång, hantlar, vikter, träningsmatta och lite smått och lukta gott grejer :)

Så de va absolut en fin och bra jul. På kvällen tog vi en julpromenad hela familjen. De va så mysigt.
Med tanke på hur varmt de va i huset så var de skönt att komma ut i frisk luft. Hälsa på mina hästar gjorde vi också.
Ja de va väl allt. Idag kom vi iaf hem. Åt julmat idag igen haha, rester från igår. Så ah lite har jag tröttnat nu xD
Lägenheten här är full av godis, choklad och massa läsk. haha, venne hur vi ska  hinna äta allt xD
Här kommer lite bilder på de vi fick.


Första bilden är av en lykta vi fick av mamma och pappa. Andra är en bild på överkastet och kuddarna vi fick av mamma och pappa också. Så mysigt :D
Nää nu är jag trött i fingrarna efter allt skrivande.
Men som sagt, hoppas ni haft en bra jul och en fortsatt sådan!
God Jul! <3

Kommentarer
Postat av: Mailda - Snart 2barns mamma!

grattis till graviditeten! vilken vecka är du i nu? jättefin mage =)

2009-12-26 @ 22:10:29
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Matilda - snart 2 barns mamma!

ja nu är det "bara" en månad kvar, ska bli skönt att få komma tillbaka till min vanliga kropp igen :)

2009-12-27 @ 19:03:39
URL: http://majbebis08.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

Sv: haha, och jag lyckades nog få sambon att hålla med om att bebis vill ha ;) han säger inte mycket om kläderna till bebis, det är min avdelning helt och hållet så.. :P

2009-12-27 @ 23:42:43
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0