Palladium

Åter igen söndag. Hinner inte ens blinka innan helgen tar slut känns de som.

I fredags var de idolfinal, så då satt vi bara inne och kolla på de.
Erik vann, rätt! Fast jag hade inte direkt blivit besviken om Calle vann eftersom han utvecklats mest och jag gilla honom.
Igår gick jag upp redan innan 9 för jag skulle med bussen.
Bussen tog mig till ankarsrum där mamma och min bror hämta upp mig.
Drog vidare till vimmerby och shoppa lite julklappar. Så nu är Jonzis julklappar iaf färdiga.
Sen åt vi på ett skitdyrt fik, men gott och mysigt va de iaf. Jag tog en toast och en cola mumma!

Sen kom vi hem till mina föräldrar där jag satt mig direkt i bilen så pappa och jag kunde övningköra lite.
Haha, jag har haft problem med att övningköra hemma, går alltid så jävla dåligt då.
Men nu när jag har kört på körskolan så har jag lärt mig de mesta så nu får pappa sitta tyst brevid och då går de hur bra som helst. Kom hem och hela familjen åt vegetarisk mat för en gång skull hehe. Faktiskt min brors förtjänst.
Han som ville ha veg.lasagne så då blev de de.

Sen blev de av in till stan igen, alltså västervik.
Åkte vid ungefär 5 så då var de kolmörkt ute. Jag fick köra såklart.
Haha, våga inte säga till pappa att vägen var glashal för då hade jag aldrig fått kört.
Lite läskigt va de att köra i mörker och halka men de gick bra då med. Haha pappa sa flera ggr att de såg ut som om de va halt överallt men jag sa inget.
Sen fick jag ju möta 5 stora hjortar också. Åh vad passande, inte alla samtidigt då utan under 3 tillfällen.
Störiga va ju att ena gången så kunde inte den stackars hjorten bestämma sig för vilket håll den skulle gå åt.
Andra gången så var de 2 hjortar och de va samma sak där bara att jag hade massa bilar bakom mig.
Var ju rädd att jag skulle hinna köra förbi så skulle hjortarna springa över vägen efter så de andra krocka, men de verka gå bra .

Hatar att de ska va så mkt djur på vägen JUST då när de är mörkt och självklart halt.
Men nu har jag iaf fått prova på de, så de känns bra. Lär mig ju mer och mer för varje gång jag kör.

Oj va jag har skrivit mkt nu! Lite snabbt och lustigt åkte jag iaf hem lämna presenterna, åkte till tony för o hämta upp honom. Sen blev vi avsläppta och gick till Minnas fest.
Haha faktiskt kul ibland att gå på en fest nykter. Igår va de ganska kul! alla fular sig osv.
Sen drog vi till palladium där de va mkr störigt folk. Visar ju ingen hänsyn direkt. Men Tony va så snäll så han höll om mig hela kvällen, alltså så ingen skulle råka putta mig osv. Kanske såg lite misstänksamt ut, typ att vi va ihop men vafan han är ju min kompis? hade de varit en tjejkompis så hade ingen brytt sig?
Iaf så kom Jonzi till SLUT och då va klockan 2 då drog vi med en taxi hem och sov.

Idag blire väl inget speciellt, är lucia idag och 3e advent. Orkar dock inte göra nånting.
Får se vad dagen erbjuder.
Hoppas ni haft en bra helg!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0