Äntligen frisk, snart dags för att bli sjuk igen.

Äntligen är jag frisk, nästan helt iaf.
Fast frisk får jag väl inte va länge till, ska ta vaccinsprutan på onsdag, så kommer väl dö.
Nää inte dö, men bli sjuk igen kanske. Usch!
Vill inte bli sjuk igen, är lite rädd för sprutan faktiskt. Tänk om man är en av dem som reagerar jättedåligt på den.
Typ att armen blir förlamad ett par dagar, får feber och sånt. :(
Men som sagt, eftersom jag är i riskzonen så kanske de är lika bra att ta den jäkla sprutan.

Ska ni ta vaccinet för svininfluensan?

En sak till, när ska man boka in "möte" på FK angående graviditeten o de. Alltså om pengar o shit?!

Förresten så ringde jag FK idag för att jag inte fått pengar från ungdomsgarantin.
De sa att jag hade skrivit fel på något datum så det blev inte godkänt.
Men tack för att ni säger de nu?! Jag skicka papprena för 2 veckor sen???
De skulle ha skickat tillbaka papprena, men har tydligen inte fått fingrarna ur arslet att göra de.
Blev lite irriterad.

Iaf sen kom jag till körskolan för jag och Jonzi skulle plugga på teorin.

Jag passade då på att fråga i receptionen varför jag inte fått tillbaka papprena från körkortstillståndet som jag också skickade för 2 veckor sedan. DÅ kläcker de ur sig att man måste gå in på en hemsida och betala först?
Jaha? vafan är de med folk och inte informera ordentligt? jag hade inte en jävla aning om de.
Jag trodde man skulle få en faktura på posten. WTF... Samma sak gällde handledarkursen.
Först måste man betala 400 kr/pers sen betala på en hemsida för att få papper om de. Helt sjukt.
De lurar en på pengar så de är inte sant. Hur fan kan de kosta att skicka papper? jag betalar fucking 800 kronor för att jag och min pappa ska kunna gå kursen räcker inte de? ( pappa betalar men ÄNDÅ).

Åh så arg jag kan bli! Jag hoppas verkligen att de får fingrarna ur arslet iaf och skickar körkortstillståndet så jag får hem de nu i veckan. För då ska jag boka körlektion redan till nästa vecka så jag kommer igång snart.
Jag ska ha körkort så snabbt som möjligt så är de bara. Puh måste lugna ner mig lite haha, jag kan iaf säga med stolthet att min lilla pöjk klarade 2 repetioner idag ( med min hjälp) så han har bara slutprovet klart så är de dags för uppkörning och uppskrivning :D

Är säker på att de kommer gå bra.  Har hittat lite olika bilar på blocket som passar oss också.
Så de ska vi med ta tag i nu. Börjar allt hända lite saker i våra liv tycker jag. 2009 helt klart bästa året!
Plus att de har hänt så otroligt mkt iår!
Nä nu ska vi ta en varm dusch innan de blir bra på tv.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Thess

Vi var aldrig på nåt möte med fk, vi ringde ner o sa bara att vi skulle ha barn så skicka dom hem papper som vi skulle fylla i. du ska ju skicka in lite papper med typ moderskapsintyg tror jag det heter. det får du av din barnmorska :)

2009-11-09 @ 20:54:30
URL: http://itsbrighternow.blogg.se/
Postat av: Philippa - bebis i december

möte med fk har vi inte varit på men kolla deras hemsida om de har några info-träffar i närheten va er, de ger en hel del och man kan ställa alla konstiga frågor som poppar upp. vi var på en sådan redan i september, sedan ska ju moderskapsintyget skickas in till fk (fick mitt på besöket hos bm i v.25) och sedan ska man planera och begära fp i god tid också (helst ca 2 månader innan säger de men vad fan? ska göra det så snart jag kan, måste ju ha internet först)

lättast är att fixa allt på nätet med e-legitimation iaf, så slipper man fylla i något fel och få besked om det långt senare...

2009-11-14 @ 14:35:13
URL: http://phlippans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0