Kan inte de fina vädret komma tillbaka?

Åh vilket tråkigt väder de ska vara hela tiden.
Regn bara regn. Vill ha de vädret som var häromdan, då det kändes som vår i luften!
Eller snö kanske?
Njaa snön kan allt vänta liiite till, men skulle vara mysigt om snön kom tills vi åker till Ullared.

Och Yeeeey idag kom mitt körkortstillstånd så imorn ska jag till körskolan och boka lektioner.
Äntligen säger jag bara! NU ska körningen komma igång!
satt och plugga lite teori förut också på datorn. Fick godkänt på alla "faserna" jag gjorde så jag har inte glömt bort än iaf.

Såg förut också att magen har växt en del, såg de när jag låg ner haha.
Nu kommer väl viktökningen igång på riktigt i guess, de sägs ju att de bara går utför/upp efter vecka 20.
Nu är jag ju i vecka 19+2 så ingått i vecka 20.
Helt sjukt att jag gått halva tiden nu, fast så tänker jag också: shit då är de halv tiden kvar! Då känns de långt.
Men de kommer ju som sagt gå snabbt som jag hela tiden, säger. Tjatar om hur snabbt allt kommer gå.
De har de ju gjort hitills så vrför skulle de inte gå snabbt nu?

Snart bara 2 veckor kvar tills Ullared wiie. Några dagar kvar tills första advent.
Då ska jag pynta! kanske redan gör de på lördag. Då menar jag adventspynta och INTE julpynta.
haha jag och Thess hade den diskutionen, när man börjar julpynta.

Enlig mig så julpyntar man inte förens typ 2 dagar innan julafton och då menar jag sätta fram granen, jultomtar, julgodis m.m. Och så kan man ju "adventspynta" dvs dukar, gardiner, utebelysning och adventsstjärnor/stakar i fönstren redan första advent.

Och enligt Thess så kan man redan börja julpynta typ 2-3 veckor eller va de va innan julafton.
Haha, alla har ju olika traditioner men jag tycker de är för tidigt. Vad tycker ni?
Kommentera gärna de, de skulle va kul o veta faktiskt.



Ska bli kul att pynta i år, nytt hem. Iofs så hade jag ett nytt hem förra julen också.
Första julen med Jonzi då också, de va ännu roligare! :D
Men iår kommer de bli bättre, och nästa år roligaste i mitt liv kanske?
Då kommer jag ju ha en liten bebis att fira med också!

Nähe nu ska jag börja lite smått med maten.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Thess

hahah om du kommer hit så kommer du nog få värsta choken :P för vi har redan julpyntat hahah vi kunde inte hålla oss :P och jaa man ska julpynta massor första advent, självklart köper man gran typ 1 2 dar inna julafton o pyntar den men allt annat ska fram, så det så :P

2009-11-23 @ 15:17:17
Postat av: Philippa - bebis i december

julpyntet får börja smyga sig fram från lucia är våra traditioner, men granen är totalt förbjuden i huset tills kvällen den 23e (om man inte ska åka bort just den dagen)

och adventsljusstakarna får börja smyga fram när jag fyller år

2009-11-23 @ 15:45:59
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Jocke

NEJ! Allt julpynt innan jul är STRÄNGT förbjudet!

2009-11-23 @ 16:07:34
Postat av: Ema

vi brukar börja pynta några veckor innan, sätta ut tomtar, lyktor osv. men julgranen sätter vi inte upp förrän dagen innan julafton. adventsstjärnorna åker ju såklart upp första advent ^^

2009-11-23 @ 16:15:06
URL: http://movingforthesakeofmotion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0