Knifes in my belly!

Hejsan på er.
De va ett par dagar sen som jag skrev...
Kom hem igår från mina föräldrar, så jag va rätt trött.

Igår kväll så fick jag oväntade hugg i magen, som gjorde något ont. De kändes nästan som knivar i magen på mig.
Jag blev jätterädd, de va bara när jag böjde mig framåt och när jag skulle sträcka på mig som de gjorde ont.
Jag blev mer o mer orolig och de blev jonzi också. Han föreslog att jag skulle ringa nån som kunde hjälpa mig men jag sa att jag skulle avvakta.

Jag hade de bara ett par minuter men självklart trodde jag det värsta, att de hänt nått med bebisen.
Jonzi tappade iaf upp ett bad åt mig som jag sen låg länge i. Då hade de försvunnit, men de va väldigt skönt med ett bad.

Efter badet gick jag till sängen och la mig. Tordes knappt röra mig för jag trodde att jag skulle få ont igen men jag fick inte ont nått mer efter de.

Idag så ringde jag till gyn och fick prata med en barnmorska, jag blev kopplad dit eftersom att mvc inte hade telefontid. Jag berättade iaf att jag ringt till min barnmorska för en vecka sen om foglossningen men att jag inte fått någon tid till läkare el sjukgymnast. Jag berättade också om knivarna i min mage som jag hade igår. Hon tyckte inte att de lät allvarligt även när jag berättade att jag  haft väldigt ont. Hon sa att de var vanligt och normalt, de kunde också vara så att de va foglossningen som gjorde de också. Hon sa att hon skulle ringa min barnmorska så hon fick ge mig en tid hos en sjukgymnast så de kunde kolla på ryggen. Va skönt äntligen tänkte jag!

Så ja när jag får tiden de vet jag inte än, men förhoppningsvis så snart som möjligt. Och idag är de bara 3 veckor kvar tills nästa UL, så snabbt tiden går. Idag skulle jag ha varit på amf men de ringde imorse o sa att min handledare var sjuk så jag fick en ny tid på torsdag ist.
Då måste jag berätta för dem om läget, för de första att jag är gravid och för de andra att jag kanske har foglossning. Får se vad de säger o detta. Vågar knappt berätta för dem haha.


snart går jag in i vecka 15 också och jag som inte ens hunnit skriva om vecka 14 ens. Jag får göra de ikv kanske.
Tiden går ju så sjukt snabbt. Hinner o hinner, men orken finns ju inte direkt där.

Jag va iaf hos Thess ett tag förut. Lekte lite med Kevin också den busungen.
Berättade för henne också om alla mina problem haha. hon trodde inte heller de va något allvarligt så jag får verkligen hoppas att de inte är de heller, men de tror jag faktiskt inte :)
Jag ska ju laga mat nu med så de kanske är bäst att dra sig från datorn.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hejsan!



Tänkte fråga dig, när du var i v ca 7 mådde du illa hela tiden då??



//www.volvoloveeer.blogg.se

2009-10-12 @ 19:05:46
URL: http://volvoloveeer.blogg.se/
Postat av: Thess

du ska inte oroa dig, bebis mår säkert alldeles utmärkt i din varma goa mage ;)

2009-10-12 @ 21:29:35
Postat av: Philippa - bebis i december

vissa snabba eller stora rörelser kan kännas för jäkliga. jag har haft turen att det inte har varit mer än någon enstaka gång men om det släpper ganska snabbt så ska det nog inte vara någon fara. och ang. det där med att byta bm, jag vet faktiskt inte hur man gör smidigast men ring till ditt mvc och säg som det är, skit i kärringen om hon blir gnällig och grinig, hon har ett service-yrke där man ska vara trevlig och tillmötesgående mot kunderna/patienterna, klarar hon inte det ska hon inte ha ett sådant jobb

2009-10-12 @ 21:46:44
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj det lät ju inte roligt:(.. Men hur känns det nu då? :)

2009-10-12 @ 23:14:38
URL: http://volvoloveeer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0